بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

دومین «جشن مهر سینما» در اصفهان با حضور بیش از ۵۰۰ هنرمند در حاشیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار شد. در این مراسم، از پیشکسوتان، سینماگران برتر و ۱۴ آثار سینمایی و مستند تولید شده در اصفهان در سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اصفهان، «دومین جشن مهرِ سینما» با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی هنر و فرهنگ به مدت سه ساعت در سالن سینما سپاهان اصفهان، به عنوان ویژه‌برنامه پایانی اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار شد.

تجلیل از پیشکسوتان در اولین گام

در ابتدای این رویداد سینمایی، از مقام هنری «محمدعلی میاندار»، «گوهرشاد مهابادی» و «اسماعیل زنگل‌گیاه» سه پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون تجلیل به عمل آمد.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

اسماعیل زنگُل‌گیاه پس از این تجلیل و دریاف تندیس خود، پشت تریبون به تقدیر از دیگر پیشکسوتانی که راه هنر را در دوران جوانی و مهاجرت از استان‌های جنوبی به اصفهان، برای او گشودند، پرداخت. وی که از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر نیز محسوب می‌شود، دریافت این تندیس سینمایی را نشانه‌ای از تعلق خود به خانواده بزرگ «سینما» قلمداد کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

تقدیر از ۲۷ سینماگرِ برتر

در ادامه مراسم، تقدیر از هنرمندان برگزیده در دومین جشن مهر سینما با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری استان اصفهان، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری، فرماندار اصفهان و دیگر مهمانان وِیژه آغاز شد. بدین ترتیب، در بخش تهیه‌کنندگی «محمد اسماعیلی، ابراهیم مرادی و علی شفیعی»، کارگردانی «وحید پاک‌زاد و مریم مدرس مطلق»، فیلم‌نامه‌نویسی «حامد گلناری و مهدی عزیزالهی»، تدوین «مهدی خیام الحسینی، نیکو روستایی و روزبه شعرای نجاتی»، فیلم‌برداری «روح‌الله جوانی، علی حسین‌زاده و حسن انگشتری» گریم «مهدی صادقی، سعید مؤذنی و افسانه کچویی»، جلوه‌های ویژه بصری «احسان طالبانی و مرتضی اکبری»، صدابرداری «مصطفی بهمنی، مهران ثابتی و علی کاظمی»، مستندسازی «مجتبی خیام‌الحسینی، روح‌الله توکلی و علیرضا اسماعیلی»، بازیگری «مهران هادی، هادی حق‌شناس و بتول شیرانی» مورد تقدیر قرار گرفتند.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

در ادامه در بخش آموزشگاه‌های برتر سینمایی «اسطوره نصف جهان، هژیر فیلم سپیدار و آموزشگاه سینما هفت»، مدرسین برتر سینما «ابراهیم مرادی، خشایار محمودآبادی و مجید صدیقی»، پژوهش‌گر برتر «جمال احمدی»، سینمادار برتر «سیدعلی حسینی از پردیس سینما ساحل»، هنرمند ایثارگر «رضا هارونی» و در بخش مرکز خدمات پشتیباتی فنی سینمایی نیز از «استدیو سپنتا فیلم اصفهان» تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری: چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در ایستگاه آخر

پاسخ‌گویی، وظیفه مدیران است!

در حاشیه مراسم تقدیر از هنرمندان، علیرضا جلیلی‌فر مستندساز دفاع مقدس از جمله هنرمندانی بود که پشت تریبون قرار گرفت و به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. این هنرمند ایثارگر با ذکر یاد «حاج حسین خرازی» فرمانده شهید اصفهانی در جنگ تحمیلی، گفت: در جنگ، مشکل‌گشا و ادعیه‌های قرآنی پخش می‌کردم. [حاج حسین] صدا زد چه‌کار می‌کنی؟ خدمت‌شان توضیح دادم و یک بسته مشکل‌گشا به ایشان تقدیم کردم. کنار مشکل‌گشا یک نامه‌ای بود؛ دیدم حاج حسین شروع به گریه کرد. دختر بچه‌ای در آن نامه نوشته بود «من با دست‌های خودم چوب کشمش‌ها را کندم، پسته‌ها را مغز کردم، خیلی هم نخوردم، برای شماها فرستادم و امیدوارم که پیروز شوید». حاج‌حسین نامه را بست و خطاب به من گفت که به هر کسی مشکل‌گشا می‌دهی بگو که موظف‌اید پاسخ تمام نامه‌های مردم را نیز بدهید.

جلیلی‌فر با تأکید بر رسالت سینماگران در بازتابِ این روایت‌های دسته‌اول از مدیریت جهادی در دفاع مقدس، خطاب به کارگزاران کشور، «پاسخ‌گویی به مردم» را «وظیفه مدیران» قلمداد کرد. این موضع‌گیری و یاد کردن شهید خرازی به عنوان افتخار مردم اصفهان، با تشویق ممتد هنرمندان حاضر در سالن همراه شد.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

از لحظات جالب توجه این مراسم، حضور دو نفر از بازیگران خردسال فیلم «کلیشه ماندگار» به کارگردانی صفورا لادانی بود که پس از تقدیر این کارگردان از عوامل تهیه اثر سینمایی خود، مجری برنامه رأسا از دو بازیگر خردسال این فیلم دعوت کرد تا روی سن آمده و مورد تشویق قرار گیرند. حضور دو تن از نظامیان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله -امیر حدادی سامانی، فرمانده پدافند مرکزی کشور- نیز جزو لحظات جذاب این مراسم بود که با تشویق و استقبال هنرمندان مواجه شد.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

۱۴ اثر سینمایی برتر

پایان‌بخش دومین جشن مهر سینما در اصفهان، تقدیر ویژه از آثار سینمایی اصفهان بود. در این بخش، وحید پاکزاد با فیلم بلند «آن مرد»، اسماعیل یعقوبی با فیلم «شهامتِ زیبا»، حمیدرضا کُرد سیچانی با فیلم «چند قدم دورتر»، فرنام مرادی‌نژاد با فیلم «مِتفورمین»، مسعود شیرانی‌فرد با فیلم کوتاه «ضمیر مشترک»، عباس کویری از آران و بیدگل با انیمیشن کوتاه «وقتی خان مُرد»، صفورا ترک لادانی با فیلم کوتاه «کلیشه ماندگار»، صادق روحی با انیمیشن کوتاه «فصل کوچ»، بهاره سادات موسوی با فیلم «مخدر»، علیرضا جلیلی‌فر با مستند دفاع مقدس «راویان»، هادی کیانی از فلاورجان با فیلم «سوپ خروس»، ستایش ساسانی‌نژاد با فیلم بلند «تابستان برفی»، علیرضا بهزادیان با مستند گزارشی ورزشی «دعای مادر نشان عزت» و هانیه مهدوی با فیلم «حیاتی‌تر از غذا» با اهدای لوح تقدیر و تندیس بلورین مورد تقدیر قرار گرفتند.

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

بزرگ‌ترین شب هنریِ سال اصفهان در دومین جشن مهر سینما

گفتنی است بنابر اعلام دبیرخانه این جشنواره، ملاک تجلیل از برگزیدگان دومین جشن مهر سینما، شمارش تعداد آثاری می‌باشد که پروانه ساخت آن‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یا مستقیماً از سوی سازمان سینمایی کشور صادر شده باشد.

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =