جزئیات جدید از عرضه خودروی چانگان در سامانه یکپارچه

خودروسازی سایپا به عنوان واردکننده محصولات برند چانگان از برنامه خود برای عرضه گسترده محصولات این برند چینی در سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، چانگان CS ۳۵ پلاس و چانگان CS ۵۵ پلاس قرار است به صورت گسترده در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شوند.

بیشتر بخوانید:

زمان عرضه خودروی «ریرا» مشخص شد

آن طور که خودروسازی سایپا به عنوان شرکت واردکننده محصولات برند چانگان اعلام کرده قصد دارد تا چهار هزار دستگاه چانگان CS ۵۵ پلاس را بهمراه دو هزار دستگاه چانگان CS ۳۵ پلاس از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در اختیار مشتریان قرار دهند.

با توجه به برنامه نارنجی های جاده مخصوص می توان گفت این خودروساز قصد دارد تا عرضه گسترده دو محصول تولیدی برند چانگان را نهایی کند.

البته مشخص نشده که این تعداد خودروی چانگان قرار است در چه بازه زمانی در دسترس متقاضیان قرار گیرند.

برند چانگان نخستین برندی بود که توانست خودروی CS ۳۵ پلاس خود را بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار دهد.

البته چانگان CS ۳۵ پلاس نتوانست آن طور که باید و شاید دل متقاضیان خودروهای وارداتی را نیز ببرد.

بررسی قیمت بازاری دو مدل چانگان CS ۳۵ یعنی چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ و چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ نشان می دهد این خودروها فاصله قیمت چندانی میان قیمت فروش در سامانه یکپارچه و بازار ندارند.

چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ در سامانه با قیمتی حدود یک میلیارد و حدود یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان فروخته می شود. این خودروی چینی در بازار با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان داد و ستد می شود. دیگر محصول برند چانگان یعنی چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ که با قیمت نزدیک یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان عرضه می شود نیز با قیمت حدود یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان داد و ستد می شود.

چانگان CS ۵۵ پلاس هنوز در بازار خودرو دیده نشده است و چندی پیش خبری منتشر شد که خودروسازی سایپا اولین محموله از این خودروی چینی که به نوعی برادر بزرگتر چانگان CS ۳۵ پلاس محسوب می شود را به خریداران آن از مسیر سامانه یکپارچه فروش تحویل می دهد.

به نظر می رسد قیمت دو محصول برند چانگان بعد از این عرضه که از سوی سایپا برنامه ریزی شده در بازار کاهش باید البته فراموش نکنیم سایر آیتم های موثر روی قیمت بازاری خودرو، مانند نرخ ارز و جهش قیمت خودرو در بازار چنانچه تغییر کند می تواند اثر افزایش عرضه را بی تاثیر کند.

منبع: اقتصاد نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1220744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =