افزایش ۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: با توجه به استقرار توده هوای سرد در کشور مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، نسبت به دیروز ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید عقلی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، به ۵۵۲ میلیون مترمکعب رسید که از این میزان ۳۸۶ میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف شده است، اظهار کرد: نسبت به دیروز ۶۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری مصرف شده است.

وی افزود: ۶۹ درصد تولید گاز کل کشور در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف شده است و پیش بینی می‌شود با توجه به استقرار توده هوای سرد در کشور مصرف گاز افزایش یابد.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور تاکید کرد: هفته گذشته با کنترل مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف به ویژه صنعتی و صنایع بزرگ، تأمین گاز مشابه روزهای گذشته در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع غیرعمده و نیروگاهی انجام شد و هم اکنون در هیچ نقطه از کشور قطعی گاز نداریم.

به گفته عقلی از مردم استان‌های مازندران و اصفهان که در اقلیم سه قرار دارند و سرانه مصرفشان بالاتر از استان‌هایی است که در اقلیم دو مانند خراسان رضوی هستند و سرانه مصرفشان ۱۵ مترمکعب به ازای هر واحد مسکونی خانگی و عمومی است درخواست می‌کنم با مدیریت مصرف در تامین پایدار گاز سراسر کشور مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر: 1220982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =