توضیحات بهادری جهرمی درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا

سخنگوی دولت درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه یکی از بخش‌های مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور است که از اولویت‌های این دولت به منظور تقویت و توسعه توان ترانزیتی جاده‌ای کشور است امروز منابع روش تامین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز جوان، اظهار کرد: در جهت تقویت تولید در حوزه انرژی برای تولید برق در کشور، امروز منابع مالی و روش‌های تسویه بدهی برای شرکت‌هایی که دولت برای پرداخت هزینه‌های تامین برق به آنها بدهی داشت پیش‌بینی شد و با تصویب هیئت وزیران این تسویه صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهادری‌جهرمی: حج عمره منتفی نشده است

وی همچنین درباره پروژه راه‌آهن رشت-آستارا گفت: این پروژه یکی از بخش‌های مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور است که از اولویت‌های این دولت به منظور تقویت و توسعه توان ترانزیتی جاده‌ای کشور است امروز منابع روش تامین مالی این طرح مشخص شد و به تصویب هیئت وزیران رسید.

بهادری جهرمی در ادامه یادآور شد: امروز هیئت وزیران مصوبه خوبی برای تسهیل تامین مالی بخش تولید و حمایت مالی از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف و تقویت ابزارهای مالی زنجیره‌ای به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید داشت.

وی افزود: این آیین‌نامه به دستگاه‌های اجرایی اجازه می‌دهد که اوراق گواهی اعتبار مولد یا همان اوراق گام را به عنوان تسویه مطالباتشان از اشخاص حقیقی و حقوقی بپذیرند. اوراق گامی که سه ماه فرصت تا تسویه‌شان وجود داشته باشد می‌توانند به عنوان تسویه بدهی به دستگاه‌های اجرایی بدهند. این در اوراق گام توان‌افزایی ایجاد می‌کند و امکان استفاده بیشتر را برای کسانی که این اوراق را در اختیار دارند فراهم می‌کند.

سخنگوی دولت در پایان بیان کرد: در راستای اقدامات زیست محیطی دولت سیزدهم و توسعه و تقویت منابع مالی به منظور انجام پروژه‌ها و طرح‌های حفاظت از محیط زیست، با اصلاح آیین‌نامه بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاحاتی در این حوزه صورت گرفت تا هم منابعش بهتر تامین شود و هم در بهره‌برداری از آن تسهیل صورت گیرد و هم به طور خاص صندوق ملی محیط زیست برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی مصوب این صندوق، اجازه بهره‌برداری از منابع حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی را پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =