تولید برنامه‌های مشارکتی انتخابات توسط دانشگاه آزاد گیلان و صداوسیما

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد در این دوره از انتخابات، محوری‌ترین دانشگاه در دعوت از مردم برای مشارکت و تبیین اهمیت انتخابات در استان گیلان بوده است. تشکل‌های سیاسی و استاندار گیلان هم بر این موضوع تصریح کرده‌اند.

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سیاست‌های انتخاباتی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد شیوه‌نامه‌ای در زمینه سیاست‌های انتخاباتی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرد. در این راستا، ستادی برای مشارکت حداکثری از طریق تبیین اهمیت انتخابات تشکل شد. این ستاد ضمن مشارکت و همکاری با صدا و سیما و تشکل‌ها از نگاه تبیینی استادان و دانشجویان کمک می‌گیرد. همچنین به معرفی شاخص‌های نماینده اصلح با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی کشور پرداختیم.

بیشتر بخوانید:

وحدت انتخاباتی اقوام خوزستان در دانشگاه آزاد اهواز

وی افزود: واحد رشت حدود ۱۵ برنامه با مشارکت صدا و سیما ضبط و پخش کرده است. این برنامه با عنوان «میکروفون آزاد» با اجرای یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد برگزار شد. دانشجویان در این برنامه شرکت‌ کرده و سوالات خود را در مورد انتخابات مطرح می‌کردند. این برنامه یکی از مهم‌ترین اقدامات واحد رشت بود.

دوستار تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات پخش برنامه‌ای زنده تحت عنوان «تکاپو» در برنامه سیمای استان بود. استادان دانشگاه با شرکت در این برنامه مباحث تبیینی را دنبال می‌کردند. همچنین بیش از ۳۰ برنامه پرسش و پاسخ در رادیو توسط خود من اجرا شد. در این برنامه، کارشناسان پس از معرفی خودشان، سوالات را پاسخ می‌دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: نشست‌های مختلفی از سوی تشکل‌های سیاسی در دانشگاه برگزار شد و به تبیین اهمیت مشارکت پرداختند. اقدام دیگر برگزاری شوراهای فرهنگی استان در واحد رشت بود. این شورا با حضور معاون سیاسی استاندار، نماینده صدا و سیما و روسای دانشگاه‌های استان و مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان برگزار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری تریبون آزاد در محوطه دانشگاه با اظهار نظر دانشجویان و پخش صدا و سیما یکی دیگر از اقدامات بود. برگزاری جلسات تبیینی با حضور استادان دانشگاه‌های استان اعم از دانشگاه گیلان، علوم پزشکی، علمی-کاربردی، پیام‌نور، جهاد دانشگاهی، فنی‌وحرفه‌ای و فرهنگیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و همچنین دعوت از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در مناظره در واحدهای مختلف استان گیلان از جمله اقدامات دانشگاه آزاد گیلان است.

دوستار گفت: کلیپ‌هایی ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در مورد انتخابات ساخته شد و در شبکه استانی گیلان پخش شد. بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی پاتوق گفت‌وگو در مرکز شهر رشت راه‌اندازی کردند و ضمن گفت‌وگو با مردم برای مشارکت حداکثری، از نامزدهای انتخاباتی هم برای تعامل با مردم دعوت می‌کنند. اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد هم شب‌ها با حضور در آن غرفه‌ها، به سوالات مردم پاسخ می‌دهند. من فکر می‌کنم که دانشگاه آزاد در این دوره از انتخابات، محوری‌ترین دانشگاه در دعوت از مردم برای مشارکت و تبیین اهمیت انتخابات در استان گیلان بوده است. تشکل‌های سیاسی و استاندار گیلان هم بر این موضوع تصریح کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره راهکارهای دانشگاه آزاد برای افزایش مشارکت دانشجویان در انتخابات تصریح کرد: ۲ جلسه در دانشگاه با کمک نهادهای اثرگذار جامعه برگزار شد. یک جلسه تبیینی همراه با جشن در نیمه شعبان که سعی کردیم با دانش‌آموزان و دانشجویان گفت‌وگو کنیم و از آن‌ها بخواهیم همراه با والدین خود پای صندوق‌های رای بروند تا با فرایند رای‌گیری آشنا شوند و پدر و مادر خود را ترغیب کنند که در ساعات اولیه در رای خود را به صندوق‌ها بیندازند. همچنین با دانشجویان از طریق تشکل‌های سیاسی و استادان ارتباط برقرار کرده و آنها را به شرکت در انتخابات ترغیب کردم. نشست رای اولی‌ها هم در دانشگاه برگزار شد.

وی در پایان با بیان این که پیش‌بینی می‌کنم مشارکت مردم گیلان در انتخابات امسال بیش از ۵۰ درصد خواهد بود، اظهار کرد: همه این برنامه‌ها به صورت خودجوش برگزار شد و هیچ هزینه‌ مالی بر دانشگاه تحمیل نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =