وحدت انتخاباتی اقوام خوزستان در دانشگاه آزاد اهواز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از برگزاری نشست هم‌اندیشی«تقریب اقوام خوزستان» در این دانشگاه با حضور سران عرب، لر و بختیاری و با هدف تحقق مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی خبر داد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این استان در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی و برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌هایی را در حوزه «دانشجویی» و «استادی» طرح‌ریزی کرده است، افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها در فضای نخبگانی و محیط دانشگاه شاهد مشارکت حداکثری مردم به ویژه دانشگاهیان در انتخابات پیش‌رو باشیم.

بیشتر بخوانید:

آمایش، دانشجویان دانشگاه آزاد خوزستان را ۱۳درصد افزایش داد/ کاشت ۱۲ میلیون قطعه نهال در دست اقدام

وی ادامه داد: در حوزه دانشجویی، نشست‌های بصیرتی با موضوع «چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟» و «راهکارهای افزایش مشارکت» با همکاری تشکل‌های دانشجویی و نیز دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار و یا در حال برگزاری است.

افروس خاطرنشان کرد: برای پویایی مشارکت و ایجاد نشاط نیز نشست‌هایی با حضور نامزدها برگزار شده است به طور مثال اخیرا مناظره ای بین ۳ نفر از نامزدهای انتخابات برگزار شد که در روشنگری و آگاهی بخشی به دانشجویان بسیار اثرگذار بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه‌های دانشگاه از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی برای حضور در دانشگاه دعوت به عمل آمد و فردا هم که روز پایانی تبلیغات انتخاباتی است مناظره ای بین ۲ نماینده فعلی اهواز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه خبرگان هم ۸ کاندیدا داریم که در نهایت ۶ نفر انتخاب خواهند شد و از هر ۸ نامزد در روزهای مختلف برای حضور در دانشگاه دعوت شد و مناظره ‌هایی در جمع نخبگانی و اساتید برگزار شد.

افروس خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در حوزه انتخابات نشست هم اندیشی «تقریب اقوام خوزستان» بود که اخیرا با حضور سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق مشارکت حداکثری با حضور و دعوت از سران بختیاری، لر و عرب برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت جشنواره بین‌المللی شعر عربی برای تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات، افزود: «تشکل‌های دانشجویی» در افزایش نقش مشارکتی دانشجویان، حوزه اثر بسیار بالایی دارند و می‌توانند با برگزاری نشست‌های تبیینی، تریبون آزاد و کرسی‌های آزاد اندیشی و همچنین تولید محتوا در فضای مجازی مشارکت دانشجویان را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات باید به صورت کوتاه و جذاب در بیلبوردهای شهری و فضای مجازی ترویج شود، گفت: در سطح استادی نیز با اعضای خبرگان بیش از ۱۲ جلسه مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ را برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =