علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره رد صلاحیت روحانی برای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: البته این مسئله به ایشان محدود نبود برخی از اساتید حوزه علمیه قم را هم من می شناختم که تایید نشدند و فقط ایشان نبودند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله محمود محمدی عراقی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد دانشگاه تهران و در پاسخ به سوالی درباره علت رد صلاحیت روحانی اظهار داشت: من اطلاع دقیقی از این مسئله ندارم و نمی‌توانم داوری کنم ولی از رد صلاحیت هیچ کس خوشحال نمی شوم، چه مجلس خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی. دلمان می خواهد هرکس وارد این میدان می شود صلاحیت داشته باشد و تایید شود البته باید نظامی باشد که موارد مورد نیاز برای این جایگاهها را بررسی کند. در همه جای دنیا هم نوعی تایید صلاحیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رد صلاحیت روحانی جبران اشتباه گذشته شورای نگهبان/ نگاه مخالفان چیست؟

وی گفت: به هیچ وجه چیزی که بیگانگان مطرح می کنند و شبهه رهبری ایشان(روحانی)، دور از شان فقهای شورای نگهبان است. من این آقایان( فقهای شورای نگهبان) را می شناسم و مهمترین خصیصه آنها تقوا است و اینکه خدای نکرده غرض و مرضی ندارند اما ممکن است اشتباه کنند چرا که معصوم نیستند. ۶ تن از فقها در این موارد رای گیری می کنند و همیشه هم نظرشان یکی نیست. درباره ایشان هم حدس می زنم برخی نظراتی داشتند. ایشان سوابق اجرایی و سیاسی متعددی در کشور داشتند، رییس جمهور بودند به نظر شکایت ها وپرونده‌هایی در قوه قصاییه داشتند که البته منجر به محکومیت نشده است. شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت ها می گود نمی تواند دلایل این مسئله را اعلام کند اما به خود افراد اعلام می کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: من فکر می کنم این حق مردم است که از این مسئله اطلاع داشته باشند لذا اگر دلایل به ایشان گفته شده می توانند آنها را به مردم اطلاع دهند. قانون می گوید حتی اگر خود افراد رضایت داشته باشند شورای نگهبان نمی تواند دلایل را اعلام کند و تنها خود فرد می تواند دلایل رد صلاحیش را اعلام کنند. البته این مسئله به ایشان محدود نبود برخی از اساتید حوزه علمیه قم را هم من می شناختم که تایید نشدند و فقط ایشان نبودند.

کد خبر: 1222100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =