مهمترین رسالت و ماموریت مراکز علمی و دانشگاهی، روشنگری، هدایت و راهبری جامعه است

محمد کاظم پیشقدم: مهمترین رسالت و ماموریت مراکز علمی و دانشگاهی روشنگری، هدایت و راهبری جامعه دانست وآگاه سازی و روشنگری را یکی از رسالت های خطیر جامعه دانشگاهی برای انتخابات آینده عنوان کرد.

محمدکاظم پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت و گو باخبرنگاراستانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین رسالت و ماموریت مراکز علمی و دانشگاهی روشنگری، هدایت و راهبری جامعه دانست وآگاه سازی و روشنگری را یکی از رسالت های خطیر جامعه دانشگاهی برای انتخابات آینده عنوان کرد.

حالا همزمان با انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، محمدکاظم پیشقدم با خبرنگار ایسکانیوز به گفت‌وگو نشسته که شرح این صحبت را در زیر می‌خوانیم.

ایسکانیوز: سیاست دانشگاه در قبال انتخابات چیست؟

دانشگاه در فضای مشارکتی کشور همیشه نقش مهمی داشته است سعی کردیم این نقش آفرینی را افزایش دهیم اثرگذارترین گروه اجتماعی در انتخابات، دانشگاهیان و استادان دانشگاه ها هستند که این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می کند. یکی از زمان ها برای ایفای این مسئولیت اجتماعی در جامعه، افزایش مشارکت دانشجویان و آحاد مردم در انتخابات و یکی از مسئولیت های خطیر دانشگاه هاست. بنابراین باید نقش خود را ایفا کنند تا شاهد مجلس قوی باشیم.

اهم فعالیت‌های دانشگاه در ایام پیش از زمان تبلیغات نامزدها و پس از آن چه بوده است؟

با توجه به اینکه محیط دانشگاه‌ها از لحاظ سیاسی کاملا باز بوده و آنها تمام گروه‌های قانونی می‌توانند در دانشگاه حضور یابند، گفت: علاوه بر آن، تمام نخبگان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی که در بستر قانونی جمهوری اسلامی فعالیت و سابقه محکومیت ندارند، می‌توانند در دانشگاه حاضر شوند. دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از نمایندگان انتخابات و مطالبه گری از آنها در این زمینه پرداخت.

ایسکانیوز: محور این فعالیت ها چیست؟

سیاست ما در انجام کارهای فرهنگی و سیاسی واگذاری آن‌ها به دانشجویان است و دانشگاه در این بین تنها نقش نظارتی و حمایتی را بازی می‌کند.

تجربه نشان داده، وقتی کارها دانشجو محور باشد و از حالت دستوری و بخش نامه‌ای خارج شود، خروجی و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ایسکانیوز: چرا باید دانشجویان را سهیم و صاحب نقش در این برنامه ها کرد؟

وقتی کارها دانشجو محور باشد و از حالت دستوری و بخش نامه‌ای خارج شود، خروجی و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ایسکانیوز: برنامه های انتخاباتی برای گروه های استادی و کارکنان شامل چه موارد و محورهایی بوده است؟

دانشگاه در فضای مشارکتی کشور همیشه نقش مهمی داشته است. سعی کردیم این نقش آفرینی را افزایش دهیم دانشگاه می تواند به انتخاب نمایندگان برنامه محور در مجلس کمک و ما را از هیجانات سیاسی دور کند؛ همچنین فرایند انتخابات و مشارکت در انتخابات را عقلانی کند. دانشگاه‌ها با برگزاری میز گردهای انتخاباتی و پرسش و پاسخ از نمایندگان در راستای انتخاب درست گام بردارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1222214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =