دانشگاه آزاد قزوین به عنوان قطب رباتیک در کشور مطرح است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ دهمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک با حضور چهره‌های مطرح ملی و بین المللی این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ دهمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک با حضور چهره‌های مطرح ملی و بین المللی این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

علی هارون آبادی رئیس دانشکده‌های هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص برگزاری این کنفرانس در دانشگاه آزاد قزوین اظهار کرد: واحد قزوین از دیرباز در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک صاحب نظر بوده و کنفرانس‌های متعددی این حوزه برگزار کرده است. در حوزه‌های مباحث یادگیری ماشین، پردازش تصویر و مواردی مربوط به این‌ها، پیشگام بوده و به عنوان یکی از قطب‌های رباتیک در کشور مطرح است. امروز شاهد دهمین کنفرانس هوش مصنوعی بودیم که ۴۰ نفر کمیته علمی داخلی و خارجی در آن حضور داشتند و این نشست در سطح بالا برگزار شد.

وی ادامه داد: مباحث مختلفی در هوش مصنوعی و رباتیک مطرح می‌شود و فراگیری‌های متعددی را در این حوزه، شاهد هستیم و امیدواریم در آینده به مراتب رشد افزونی داشته باشد.اکنون انقلاب چهارم صنعتی و انقلاب دوم فناوری اطلاعات را گواه هستیم. منتها، این انقلاب متفاوت خواهد بود. همچنین ترکیب هوش مصنوعی با حوزه هایی مانند علوم پزشکی و فضای مجازی، باعث می‌شود در آینده نزدیک بسیاری از مشاغل جابه‌جا یا حذف شوند و نگاه‌های متفاوتی را در حوزه هوش مصنوعی شاهد خواهیم بود.

هارون آبادی در ارتباط با چالش‌های آینده هوش مصنوعی بیان کرد: اعتماد به هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت. همچنین بحث چگونگی دنبال کردن آینده هوش مصنوعی باید راهبری شود. اگر این حوزه به درستی مدیریت نشود، آفت‌هایی را در پی خواهد داشت. امیدوارم کشور ما بتواند در این خصوص سرآمد باشد و این بخش را بتواند به نحواحسن در حوزه علمی و اخلاقی، مدیریت کند.

وی در پایان این کنفرانس علمی را برای تمامی شرکت کنندگان موثر دانست و گفت: اساتید شاخصی در این کنفرانس حضور داشتند که از صحبت‌های ارزشمند آن‌ها بهره‌مند شدیم. همچنین مقالاتی در حوزه‌های هوش مصنوعی و محاسبات نرم، علوم داده و یادگیری ماشین، کاربردهای هوش مصنوعی در علوم تجربی و انسانی، رباتیک و مکاترونیک، شهر هوشمند و اینترنت اشیا، شبکه‌های عصبی و منطق فازی، تعامل بین انسان و ربات، کنترل و پردازش سنسوری، کاربردهای رباتیک و اتوماسیون سامانه‌های چند عاملی ارائه شد که مقالات برتر از بین آن‌ها انتخاب می‌شود. امیدوارم بتوانیم جایگاه این حوزه را در کشور افزایش دهیم و جزء کشور های پیشرو باشیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1222498

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =