گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره گزینه عجله دارم تاکسی‌های اینترنتی گفت: این گزینه از مصادیق گزانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و در حال تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تشریح طرح نظارت نوروزی بر قیمت کالاها گفت: سازمان تعزیرات در کنار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بر نظارت بر بازار کمک می‌کند و در همین راستا علاوه بر گشت‌های مشترک که حضور میدانی در بازار دارد، روسای شعب ما به صورت شبانه‌روزی در بازارهای عمده و مراکز فروش بزرگ حضور خواهند داشت تا بتوانیم به سازمان حمایت بر حقوق مصرف کنندگان در کنترل بازار کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

اسفنانی: گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی تخلف است

وی افزود: مطالبه‌گری از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان خواهیم داشت و انتظار داریم وقتی شعب ما که ماموریتی در کشف تخلف ندارند، سازمان حمایت و اتاق اصناف همراهی و همکاری کنند و بازرسان آنها پای کار باشند با تاکید بر مراجع عمده و واحدهای تولیدی که اثرگذار در تنظیم بازار هستند. این طرح از امروز شروع می‌شود.

اصانلو خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته با قوای بیشتر و تعداد روسای شعب بیشتری در میدان در مجتمع هلی تجاری و مراکز عمده حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به بیان آمار عملکرد یازده ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و طی آن گفت: در عملکرد شعب بدوی در یازده ماهه اول سال، تعداد ۶۳۴ هزار و ۱۵۳ پرونده در بخش کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کاال و ارز تشکیل و تعداد ۶۳۱هزار و ۱۳۶ پرونده مختومه شده است. در این مدت عملکرد شعب بدوی (کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کاال و ارز) نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۹۸ درصد است.

وی در خصوص عملکرد واحدهای اجرای احکام اظهار کرد: در یازده ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۲ هزار و ۶۹۹ پرونده به واحدهای اجرای احکام ارسال شده و تعداد ۴۲۱ هزار و ۹۴۳ پرونده مختومه شده است که نرخ عملکرد واحدهای اجرای احکام نسبت مختومه به وارده برابر با ۹۸ درصد است.

اصانلو ادامه داد: در خصوص محکومیت‌های قطعی وارده به اجرای احکام و وصولی در یازده ماه امسال بیش از ۲۵۵ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادر شده وارد اجرای احکام شده است که در مجموع میزان محکومیت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر افزایش داشته است و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از محکومیت‌های صادره وصول گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۸ هزار و ۴۱۲ تیم گشت مشترک اعزام شده و ۲۶۰ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۷۲ هزار و ۴۸۹ پرونده شده است و همچنین ۱۸۸ هزار و ۱۲ واحد صنفی بدون تخلف بودند.

عدم همکاری لازم آموزش و پرورش در برخورد با شهریه بالای برخی مدارس غیرانتفاعی

اصانلو درباره شهریه بالای برخی مدارس غیرانتفاعی گفت: بدون اینکه شکایتی به ما واصل شود تشکیل جلسه دادیم و در نهایت با ورود شعب سیار میدانی، پرونده‌هایی برای مدارسی که شهریه های زیادی گرفته بودند تشکیل شد اما همکاری لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفت زیرا معتقد بودند که فقط آنها صلاحیت ورود و بررسی و جریمه را دارد.اما آرای بدوی این پرونده‌ها اخیرا قطعی شده است.

وی افزود: در حیث برخورد با تخلفات مدارس غیرانتفاعی از حیث شهریه مازاد اراده لازم را داریم و اگر مردم شکایتی در این حوزه دارند می‌توانند بدون آنکه مشخصات خود را اعلام کند به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند. در این زمینه سامانه ۱۳۵ آماده دریافت شکایت و رسیدگی به این تخلفات است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره قاچاق شیرخشک بیان کرد: امسال بیش از ۵۰ فقره پرونده قاچاق شیرخشک تشکیل شد که پس از رسیدگی بیش از ۷۸ میلیارد ریال جریمه صادر شد. اگر سازمان غذا و دارو در این خصوص شکایت کند و یا اینکه گزارشی به سازمان تعزیرات در این خصوص وارد شود، حتما پیگیری می‌کنیم.

تشکیل ۱۲۹ هزار پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: طی یازده ماهه نخست سال از ۱۲۹ هزار پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز ۴۵۰ فقره مربوط به قاچاق ارز بوده است که شعب ویژه رسیدگی آن در سازمان تشکیل شده است.

اصانلو درباره نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های فروشگاه‌های مجازی گفت: به لحاظ مقررات قانونی مرجع نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی سازمان حمایت و اتحادیه فروشگاه‌های مجازی است. مسئولیت اصلی نظارت بر بازار مجازی و غیرمجازی با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان است، اما اگر شکایت و گزارشی واصل شود، ورود خواهیم کرد اما وظیفه و ماموریت و اختیار نداریم تا نسبت به کشف تخلف اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۵ شکایت خود در خصوص تخلف بازارهای مجازی و حقیقی را به صورت رایگان ثبت کنند و سازمان تعزیرات آن را حتما پیگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره گزینه عجله دارم تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این گزینه از مصادیق گزانفروشی است. قبلأ تذکرات لازم داده شده و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام حجت می‌کنم که شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند. برخی از شرکت‌ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند که آن را حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکتها قول دادند که ظرف ۲۴ ساعت از دیروز این گزینه را بردارند، افزود: با تمسک به این عنوان‌ها نمی‌توانند مازاد بر حق خود را از مردم دریافت کنند و اگر این مشکل را حل نکنند، در رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و قاطعیت اقدام می‌شود.

اصانلو درباره نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های فروشگاه‌های مجازی گفت: به لحاظ مقررات قانونی مرجع نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی سازمان حمایت و اتحادیه فروشگاه‌های مجازی است.
وی ادامه داد: مسئولیت اصلی نظارت بر بازار مجازی و غیرمجازی با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان است اما اگر شکایت و گزارشی واصل شود، ورود خواهیم کرد هرچند که تعزیرات در این زمینه وظیفه، ماموریت و اختیار ندارد.

معاون وزیر دادگستری تأکید کرد: مردم می‌توانند با در سامانه ۱۳۵ شکایت خود در مورد تخلف بازارهای مجازی و حقیقی به صورت رایگان ثبت کنند و سازمان تعزیرات این گزارش‌ها و شکایات را حتما پیگیری خواهد کرد.

جریمه ۲۵۵ میلیارد تومانی شرکت‌های هواپیمایی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره گرانفروشی بلیت هواپیما و ورود تعزیرات در این زمینه گفت: امسال برای ۲۳ شرکت هواپیمایی پرونده تشکیل و جرایم سنگینی هم حکم صادر شد که برخی در حال اجرای حکم است. در مجموع شرکت‌های هواپیمایی ۲۵۵ میلیارد تومان محکوم شدند.

کد خبر: 1223229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      شما لطف کنید پول بنزین رانندگان اسنپ رو که یکسال است پرداخت نشده پیگیری کنید اینکه کسی از روی اختیار بخواهد پول بیشتری بدهد به کسی مربوط نمیشود