اجرای آیین‌نامه دانشجوی سرآمد از خرداد/ دانشگاه‌ها برای حمایت رفاهی از نخبگان مشکل بودجه ندارند

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از اجرای کامل آیین‌نامه دانشجوی سرآمد در دانشگاه‌ها تا اوایل خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه براساس آیین نامه «دانشجویان سرآمد» امکانات رفاهی به برخی دانشجویان تعلق می‌گیرد، گفت: این امکانات رفاهی شامل خوابگاه دانشجویی، معافیت از پرداخت هزینه غذا یا کاهش قیمت غذا، فرصت‌های مطالعاتی، وام‌های دانشجویی، استفاده از امکانات ورزشی و فرهنگی، تغییر رشته و ارائه واحدهای بیشتر در حوزه است.

بیشتر بخوانید:

شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها منتشر شد

وی ادامه داد: آئین نامه دانشجویان سرآمد در واقع مشخص می‌کند، کدام دسته از دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ابعاد دیگر در دانشگاه‌ها سرآمد هستند.

ارژنگ بر تصریح بر اینکه براساس این آئین نامه ۲ تا ۵ درصد دانشجویان هر دانشگاهی سرآمد خواهند بود، گفت: البته مقطع دانشجویان سرآمد امسال دانشگاهی خواهد بود و دانشجوی سرآمد کشوری نخواهیم داشت.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: انتخاب دانشجوی سرآمد و ترغیب دانشجویان به پیشرفت‌های علمی و فرهنگی بسیار مثبت است. این موضوع نتایج سازنده‌ای بسیاری در پی دارد، به گونه‌ای که هزینه‌های جزئی تامین امکانات رفاهی به چشم نمی‌آید.

وی ادامه داد: البته بودجه مورد نیاز برای تامین امکانات رفاهی دانشجویان سرآمد، مبلغ قابل توجهی نیست. به عنوان مثال ۵ درصد یک دانشگاه هزار یا ۲ هزار نفری حدود ۱۰۰ دانشجوی سرآمد دارد.

ارژنگ اضافه کرد: دانشگاه ها با رضایت کامل حاضر هستند که هزینه توجه به نخبگان را پرداخت کنند. چراکه دانشجویان سرآمد برای نظام آموزشی فواید بسیاری مانند افزایش تعداد پژوهشگران، ارتقا سطح علمی دانشجویان و افزایش انگیزه برای فعالیت فرهنگی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه انتخاب دانشجوی سرآمد و ارائه تسهیلات رفاهی به آنان فرآیند مرحله به مرحله دارد، گفت: این آیین نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و دانشجویان متقاضی باید مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنند تا امتیاز بندی و داوری شود.

وی از رونمایی سامانه انتخاب دانشجوی سرآمد توسط سازمان امور دانشجویان تا اواخر فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای کامل آیین نامه دانشجویان سرآمد به صورت کامل در دانشگاه‌ها نیز تا اوایل خرداد ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =