افزایش سطح سواد سلامت دانشجویان در دانشگاه‌ها ضروری است

مدیر کل دفتر مشاوره‌، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: برای افزایش سواد سلامت در ابعاد سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانشجویان، دانشگاه‌ها باید در قالب برنامه‌های جذاب، مفاهیم سواد سلامت را به دانشجویان انتقال دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشن بزرگ همدلی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو به همت دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان و به میزبانی پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره‌، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: وقتی سخن از دانشجو می‌کنیم ممکن است تعابیر مختلفی از آن در اذهان به وجود آید به نظر بنده دانشجو به معنی جوان پر از امید، انگیزه، هدفمندی، حرکت رو به جلو، رشد و آینده کشور است.

بیشتر بخوانید:

آخرین مهلت تکمیل کارنامه سلامت و جسم دانشجویان اعلام شد


وی ادامه داد: دانشجویان عناصر سازنده کشور هستند که بعد از دوره تحصیل قرار است در جایگاه‌های مختلف منشاء خدمات به خود، خانواده و جامعه باشند.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی اظهار کرد: دانشگاه باغستان بزرگی است که دانشجویان عزیز به عنوان گل‌های معطر در این باغستان توسط اساتید بزرگوار که باغبان‌های این باغستان هستند، پرورش می‌یابند و ما به عنوان متولی سلامت جسمانی و سلامت اجتماعی و روانی مجموعه دانشجویان در سازمان امور دانشجویان کشور، تلاش داریم تا این صحت و سلامت در ابعاد مختلف برای دانشجویان در طول تحصیل محیا شود.

نعیمی افزود: ما توجه داریم که در این باغستان اگر آفت‌هایی ایجاد شد آن‌ها را آفت‌زدایی کنیم که به آن درمان می‌گوییم، تا قبل از دو سال پیش، رویکرد مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها لزوما آفت زدایی و یا همان درمان بوده است اما در دو سال اخیر ما تلاش کرده‌ایم تا رویکرد را از درمان به پیشگیری تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین کوشیده‌ایم سواد سلامت در ابعاد سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی توسعه داده‌ شود، در این راستا نیاز است تا برنامه‌هایی که دارای شور و هیجان هستند و برای دانشجویان جذاب شناخته می‌شود به اجرا درآید و در این میان مفاهیم سلامت محور نیز به دانشجویان انتقال داده شود.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی بیان کرد: فاخرترین برنامه‌ای که در این دو سال طراحی شده‌ است و اولین دوره آن نیز سال گذشته به اجرا درآمد، جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور بود.

وی با بیان اینکه دومین دوره جشنواره سلامت دانشجویان با عنوان دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان رونمایی شده‌ است‌؛ اشاره کرد: در حال حاظر حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی در حال تحصیل در کشور وجود دارد، با توجه به‌ اینکه سلامت نقطه مشترک همه دانشجویان در همه دانشگاه‌های دنیاست باید سواد سلامت را توسعه دهیم به همین منظور قصد داریم این دوره از جشنواره سلامت را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

نعیمی اشاره کرد: شعار جشنواره سلامت سال گذشته( سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها) بود اما شعار جشنواره بین ‌المللی سلامت (ما یک خانواده و هم سرنوشت هستیم) است.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی افزود: در حقیقت کلیه ما با تمام تفاوت‌های قومی و ملی در یک دانشگاه به دور هم جمع شده‌ایم و این فرصت را برای رشد و توانمندی از یک‌دیگر دریغ نخواهیم کرد زیرا رشد کردن هدف والای زندگی انسان است والا همه موجودات عمر می‌کنند و در این موضوع تفاوتی بادیگر موجودات ندارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم زمینه‌های این رشد در ابعاد مختلف را در دانشگاه برای شما دانشجویان عزیز فراهم سازیم‌.

گفتنی است؛ در این مراسم پژمان بازغی، سینا حجازی، هانا ستونی، جواد خواجوی، شاهین فرهنگ، اسماعیل امینی به عنوان سفیران سلامت و همدلی معرفی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =