نرخ نان برای دولت ۲۶ برابر پرداختی مردم تمام می‌شود

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون گفت: قیمت تمام شده یک نان برای دولت ۲۶ برابر قیمت نانی است که مردم روزانه به هر تعدادکه نیاز دارند خریداری می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون صبح امروز -جمعه- گفت: بزرگ‌ترین راهبرد دولت سیزدهم توجه به معیشت و سفره مردم است و برای عملیاتی کردن این راهبرد طرح‌های مختلفی را ارائه کرده که مهم‌ترین آن‌ها در سال ۱۴۰۲ به مرحله اجرا درآمده است. اولین و موثرترین قدمی که در این بین برداشته شد، افزایش یارانه‌ها از مبلغ ۴۵ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان برای دهک یک تا سه درآمدی و ۳۰۰ هزارتومان برای دهک چهار تا ده درآمدی بود.

بیشتر بخوانید:

نانوای گرانفروش در تهران نقره داغ شد

وی افزود: هدف از افزایش یارانه این بود که مبلغ موردنظر مستقیم در سفره مردم صرف شود اما در آن زمان زیرساختی برای آن وجود نداشت. به همین دلیل تمرکز دولت به این سمت رفت که زیرساخت مناسبی را ایجاد کند تا با چارچوبی مشخص سفره مردم تقویت شود و یک جریان اعتباری قدرتمند برای آینده مردم شکل بگیرد تا عمق، عرض و طول سفره مردم افزایش پیدا کند.

طرح‌های مختلف یارانه مضاعف برای ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: این جریان اعتباری مفصل در سال ۱۴۰۳ در قالب طرح‌های مخلتف خود را نشان خواهد داد. طرح‌هایی که پایه یارانه نقدی را افزایش نمی‌دهد اما مانند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در قالب یارانه مضاعف برای اقشار خاص و در مدت زمان مشخص تخصیص پیدا می‌کند.

وی درباره موثرترین طرح دولت برای ارتقا معیشت مردم در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت یک سه‌گانه موثر تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی، طرح امنیت غذایی برای کودکان ۶ تا ۵۹ ماه و مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (طرح یسنا) به مرحله اجرا درآمد. تمرکز در این طرح‌ها بر روی دریافت کالری مناسب در افرادی است که نیازمند کمک تغذیه‌ای هستند.

عسگریان گفت: دولت هر ماه ۳۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند به عبارتی هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار یارانه برای حمایت از سفره غذایی مردم مصرف می‌شود که سالانه این عدد را به حدود هفت تا هشت میلیارد دلار می‌رساند.

عسگریان با بیان اینکه تلاش برای ارتقا امنیت سفره مردم باید هر روز بیشتر از گذشته شود تصریح کرد: علاوه بر این طرح‌ها، یارانه نان که به شکل جداگانه تعریف شده و متعلق به عموم مردم است نیز جز برنامه‌های دولت برای ارتقا معیشت مردم است. قیمت تمام شده یک نان برای دولت ۲۶ برابر قیمت نانی است که مردم روزانه به هر تعدادکه نیاز دارند خریداری می‌کنند. این نیز یک یارانه مهم و گام بزرگ دولت در ارتقا معیشت مردم است. یارانه سوخت و دیگر یارانه‌هایی که به مردم تعلق می‌گیرد نیز همگی جزو اقدامات دولت برای افزایش امنیت معیشت مردم هستند.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1224641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =