سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اردیبهشت‌ افتتاح می‌شود/ عقد قرارداد با ۹ شرکت خلاق و دانش‌بنیان  

مدیر سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به طولانی شدن فرآیند اخذ مجوز این سرا گفت: سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

محمد یوسفی؛ استاد شیمی معدنی و نانو شیمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مدیر سرای نوآوری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص اساس شکل گیری سراهای نوآوری اظهار کرد: قرار گرفتن محققان در یک فضای اشتراکی و تبادل افکار با محققان دیگر لازمه پیشرفت تحقیقاتی و برنامه های فناورانه است.

بیشتر بخوانید:

هدف‌گذاری«بورسیه صنعتی» در اجرای طرح پویش/ ۲۲۰ دانشجوی علوم پزشکی در رویداد صدرا ثبت‌نام کردند

وی ادامه داد: توسعه پایدار با خلق ثروت از دانش و همین طور دانش از ثروت با به کارگیری نوآوری و فناوری امکان پذیر است و دیگر همچون سالهای قبل نیست که بتوان با سیستم های از مد افتاده آموزشی، موضوعات پژوهشی را پیش برد.

یوسفی افزود: مفاهیم مرتبط با اکوسیستم فناوری و نوآوری به همین دلیل در طول چند سال گذشته به شدت دستخوش تغییر شده است و در تغییر این مفاهیم، سراهای نوآوری آرام آرام شکل گرفتند.

وی تصریح کرد: در واقع سراهای نوآوری و مراکز رشد با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی زمینه به کارگرفتن شرکت های جدید و دانش بنیان شدن شرکت‌ها را فراهم می‌کنند.

یوسفی اضافه کرد: سرای نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با ایجاد فضاهای فناوری مشترک، مارکتینگ و اخذ مجوزها به رفع مشکلات شرکت‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سرای نوآوری سلامت در طول چندسال گذشته فعالیت‌هایی صورت گرفته بود اما فرآیند اخذ مجوز اندکی به طول انجامید و خوشبختانه با حمایتهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران این سرا در مهرماه امسال مجوز خود را دریافت کرد و از آن زمان تا کنون اقدامات مربوط به تجهیز ساختمان و آماده سازی فضای اشتراکی، سطح بندی آزمایشگاه و مسائل زیرساختی انجام شده است.

یوسفی گفت: خوشبختانه با این اقدامات میتوانیم اعلام کنیم سرای نوآوری سلامت آماده افتتاح است و اردیبهشت ماه به افتتاح رسمی خواهد رسید.

وی در خصوص اهداف سرای نوآوری سلامت نیز تصریح کرد: گسترش و تقویت اقتصاد دانش بنیان در حوزه خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی و دارویی، ارتقای توان فناوری پزشکی باحمایت از تولیدات داخلی با استفاده از توان متخصصان جوان دانشگاهی از جمله این اهداف است.

آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شوند

یوسفی، ایجاد بستر مناسب برای تعاملات اجتماعی استادان و دانشجویان با صنایع را یک هدف مهم برشمرد و بیان کرد: در برنامه های آینده سرای نوآوری سلامت، ایجاد آزمایشگاه های جامع دیده شده است تا بتوانیم به دانشجویان و صنایع مختلف خدمات رسانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد فضاهای اشتراکی، کاهش هزینه های تولید، تعامل موثر بین دانشجو استاد و صنایع کشور از مهمترین برنامه های ماست که امیدواریم بتوانیم به این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

یوسفی در پایان با اشاره به عقد قرارداد با ۹ شرکت خلاق و دانش بنیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این بهره مندی از داروخانه مجهز و پیشرفته، مرکز دندانپزشکی ویژه و آزمایشگاه ژنتیک در حال حاضر در سرای نوآوری سلامت فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =