ارائه دوره‌های رایگان مهارتی برای همه رشته‌ها در واحد نجف آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد از تشکیل کارگروهی تخصصی در این واحد به منظور ارتقای مهارت در هر رشته تحصیلی خبر داد و گفت: در این طرح برای هر رشته تحصیلی ۴ عنوان دوره رایگان مهارت محور ارائه شده است.

فرید نعیمی؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: در حوزه ارتقای مهارت دانشجویان اقدامی که به صورت خودجوش در واحد مستقل نجف آباد انجام دادیم این بود که یک کارگروه تخصصی را به منظور ارتقای مهارت در هر رشته تحصیلی و بر اساس اقتضائات همان رشته تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید:

رویداد «صدرا ۳» در واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود/ ظرفیت اشتغال هزار دانشجو در صنایع بومی

وی با بیان اینکه برای هر رشته تحصیلی ۴ عنوان دوره رایگان مهارت محور را پیشنهاد دادیم، ادامه داد: در طول یکسال گذشته نیز در حوزه تربیت مهارتی دانشجو تلاش کرده ایم دانشجویان را در این دوره ها جذب کنیم به طور مثال یک فارغ التحصیل رشته حقوق در کنار تسلط به قوانین و ادبیات حقوقی باید فن بیان خوبی هم داشته باشد و یا بتواند انشا خوبی را هم یادداشت کند.

نعیمی تصریح کرد: ما در این کمیته و کارگروه تخصصی بر اساس هر رشته ای اقتضائات مهارتی آن رشته را احصا کردیم و به صورت ویژه تلاش کردیم تا دانشجویان در این دوره های مهارتی شرکت بکنند. در واقع در این طرح ما به روی مهارت هایی کار کردیم تا دانشجو بتواند پس از فارغ التحصیلی حداقل به روی یکی از این مهارت‌ها با کارفرما وارد مذاکره شود.

کسب بیشترین حجم درآمدی در برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که در طول سال گذشته در حوزه مهارت در واحد مستقل نجف آباد صورت گرفت این بود که دوره های کوتاه مدت مهارتی را برای بیرون از دانشگاه برگزار کردیم که از لحاظ ریالی رتبه اول کشور را هم کسب کردیم و بیشترین حجم درآمدی دوره های کوتاه مدت را داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد افزود: نگاه دیگری که در حوزه مهارت داریم برگزاری مسابقاتی است که میتواند منجر به مهارت محوری دانشجو شود و در این راستا امسال حدود ۴۰ تیم دانشجویی را برای برگزاری اولین مسابقه برنامه نویسی آماده کردیم و این مسابقه اردیبهشت ماه امسال برگزار میشود.

وی در پایان تصریح کرد: اعتقاد بنده بر این است که در کنار آموزش های تخصصی که به دانشجو ارائه میشود باید تربیت اجتماعی دانشجو نیز در دستور کار قرار بگیرد تا زمانی که دانشجو فارغ التحصیل میشود بتواند در ابعاد مختلف رشد خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =