حضور در راهپیمای قدس پیروی از شهدا است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس حرکت در مسیر شهدا است؛ چراکه شهدا در برابر استکبار جهانی از خود مقاومت نشان دادند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سردار حسین زارع‌کمالی در مراسم یادواره شهدای طزرجان که در محل حسینیه فاطمیه طزرجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا با تأسی و الگو گیری از ائمه اطهار توانستند به آنچه می‌خواستند و آرزویشان که شهادت بود، دست یابند؛ ضرورت دارد ما نیز به پیروی از آنان خصلت‌های ائمه را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بنا به احادیث و روایات از امام حسن (ع)، حضرت علی (ع) فردی تلاشگر بود و هیچ روز بیکاری در طول زندگی آن امام همام نبوده است؛ گرچه وانمود کردند که حضرت علی (ع) خانه‌نشین شد؛ اما این‌گونه نیست وایشان هیچ روز بدون کار و تلاش مخلصانه برای خدا و اسلام در زندگی خود نداشته‌اند.

زارع‌کمالی افزود: حضرت علی (ع) که بازوی قدرتمندی برای پیامبر اکرم(ص) بود و به همه امور دنیوی و مادی پشت پا زده بود؛ این از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی (ع) است. ما نیز به‌مانند شهدا و ائمه اطهار باید قوی و مستقل باشیم؛ چراکه این خصیصه ضامن آزادی، هویت و کرامت انسانی است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در خصوص ویژگی‌های شهدا با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل‌عمران اظهار کرد: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ، (ای پیامبر! ) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بارزترین ویژگی شهدا در آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران آمده است؛ با وجود آنکه همه مردم در بهشت روزی می‌خورند اما روزی شهدا و دیگران متفاوت بوده و آن‌ها نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

زارع کمالی با بیان اینکه شهدا به برکت تبعیت از امامین انقلاب، توسل به ائمه اطهار(ع) و توکل به خداوند منان به این جایگاه عظیم رسیدند، گفت: آن‌ها دشمنان نظام و انقلاب را شناخته و نقشه‌های آنان را خوب درک کردند؛ به‌موقع عمل کرده و در عمل نشان دادند، ولایی و خدایی هستند؛ این مهم‌ترین پیام شهدا است و ما را به این مسیر و ادامه دادن آن دعوت می‌کنند.

وی افزود: درصورتی‌که بخواهیم شهدایی عمل کنیم، امروز مهم‌ترین وظیفه من و شما این است که هم چون شهدا «عاشورایی» فکر و عمل کرده و نقشه‌های دشمن را به‌خوبی بشناسیم. دشمن تلاش می‌کند با اسلام‌ستیزی، اسلام هراسی و اسلام‌سازی که پیاده‌سازی کرده است، هویت مردم ما را که به خاطر حفظ آن، خون‌ها داده‌ایم، متزلزل شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: دشمن مرجعیت را هدف گرفته و تلاش دارد، با قداست زدایی از طریق تخریب نمادهای مثبت نظام، تولید واژه‌های منفی و تصویرسازی حساسیت جامعه را نسبت به مقدسات و باورها و هویت ایرانی و اسلامی بزداید و در نهایت هویت مردم ایران را تخریب کند.

وی تأکید کرد: راه مشخص است؛ راه استقامت، ‌ایستادگی، استکبارستیزی، پیروی و درس گرفتن از شهدا است؛ نباید اجازه دهیم این مسیر و هدف را که برای آن هزینه و خون داده‌ایم، دشمنان جابه‌جا کنند.

زارع‌کمالی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: کار زنده نگه‌دارندگان یاد شهدا، جهاد است؛ کار آنان همچون کار امام سجاد و حضرت زینب (س)، تبیین و روایتگری است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم مسیر آزادگی و استقلال را زنده نگه داریم، باید اخلاص، تقوا و خدا باوری شهدا را مردم گوشزد کرده و همچنین خانواده‌های شهدا را گرامی داریم.

زارع‌کمالی با تأکید بر ضرورت رساندن پیام شهدا به نسل آینده گفت: ثمره برگزاری یادواره شهدا همین است که پیام شهدا را به جوانان و نسل‌های آتی برسانیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره بر اینکه مسئله غزه مهم‌ترین مسئله‌ای است که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، تصریح کرد: مردم مظلوم غزه با تقدیم ۵۰ هزار شهید و مفقود در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و این مردم‌ایستادگی را از مقاومت ایران در برابر استکبار یاد گرفته‌اند.

وی با اشاره به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در غزه، ادامه داد: تمدن غرب و استکبار خوی وحشی‌گری خود را به جهان نشان داد؛ قتل‌عام کودکان و تعرض به زنان جزئی از ویژگی تمدن غرب است.

زارع‌کمالی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه من و شما دفاع از مظلومیت فلسطین و حمایت از آنان است، بیان کرد: نباید بگذاریم دشمن به هدف خود دست یابد، تبیین در زمینه‌های مختلف از جمله وضعیت غزه و کشتار آنان و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی ضرورت دارد.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس گفت: این روز، روز همبستگی ما مسلمانان است؛ حرکت در این مسیر، حرکت در مسیر شهدا است؛ یعنی‌ایستادگی در برابر استکبار جهانی و حمایت از مظلوم مقتدر. ‌امیدوارم با حضور در راهپیمایی روز قدس منتج به نابودی هرچه سریع‌تر رژیم کودک کش اسرائیل بشود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =