طوفان‌الاقصی| بمباران سنگین منازل مردم در خان‌یونس

جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه وارد یکصد و نود و دومین روز پیاپی خود شد و اشغالگران بار دیگر منازل مردم در نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و دومین روز خود شد و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

بازتاب حمله ایران به اسراییل در رسانه‌های خارجی

بر اساس گزارش منابع خبری، اشغالگران با جنگنده های خود، منازل مردم در خان یونس در جنوب لبنان را بمباران کردند.

همزمان با این تجاوزات، نظامیان رژیم صهیونیستی از اولین ساعات بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله ور شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش به شهرک عزون در شرق قلقیلیه خسارتهای زیادی به منازل و خودروهای فلسطینیان وارد کردند.

اشغالگران همچنین بامداد امروز دوشنبه به شهرک برقا در شرق رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

کاربران محترم مهمترین تحولات یکصد و نود و دومین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در ادمیت، ایلون و عرب العرامشه در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بازداشت 5 جوان فلسطینی در پی یورش نظامیان صهیونیست به شرق طولکرم

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به منازل مردم در شهرک کفراللبد در شرق طولکرم در کرانه باختری، 5 جوان را بازداشت کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به شهرک عنبتا در کرانه باختری

منابع خبری از یورش نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهرک عنبتا در شرق طولکرم خبر دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین در یورش به شهرک کفرنعمه در غرب رام الله یک جوان فلسطینی به نام محمد منصور را بازداشت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه مرکزی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را گلوله باران کرد.

واکنش زلنسکی به تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حملات موشکی و پهپادی گسترده ایران به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوز اخیر این رژیم به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را محکوم کرد و از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواست همانگونه که از رژیم اسرائیل حمایت می کنند، از اوکراین هم حمایت کنند.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان یونس

منابع خبری گزارش دادند که جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان اروپایی در شرق خان یونس حمله کردند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران همچنین اطراف شهرک الفخاری در جنوب شرقی نابلس را هدف قرار دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شمال اردوگاه النصیرات و شمال غربی اردوگاه الجدید در مرکز نوار غزه حمله کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به شهرک المغیر رام الله

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهرک المغیر در شمال شرقی رام الله واقع در کرانه باختری یورش بردند.

اعتراف تحلیلگر صهیونیست به بحران تصمیم‌گیری در تل آویو

رونن برگمن، روزنامه نگار و کارشناس برجسته امنیتی صهیونیستی در توئیتی که در صفحه ایکس خود منتشر کرده است درباره بحران تصمیم گیری در میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه در شورای کابینه جنگی این رژیم پس از عملیات تلافی جویانه ایران نوشت: اگر اجازه پخش زنده جلسات کابینه جنگی اسرائیل در یوتیوب میسر بود، دست کم 4 میلیون نفر (نیمی از ساکنین سرزمین های اشغالی) به منظور فرار در فرودگاه بن گوریون جمع شده بودند.

ادعای سنتکام: حدود 80 پهپاد و موشک بالستیک از سمت ایران و یمن را رهگیری کردیم

فرماندهی مرکزی تروریستهای آمریکایی(سنتکام) ادعا کرد که این کشور توانسته حدود 80 پهپاد و 6 فروند موشک بالستیک را که طی روزهای 13 و 14 آوریل از سوی ایران و یمن علیه اسرائیل شلیک شده بود، منهدم کند.

بمباران منازل مردم در خان یونس

جنگنده های رژیم صهیونیستیف منازل مردم در شهرک الفخاری در جنوب شرقی خان یونس را بمباران کردند.

اقدامات ویرانگر نظامیان صهیونیست در جریان یورش به شهرک عزون در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش به شهرک عزون در شرق قلقیلیه خسارتهای زیادی به منازل و خودروهای فلسطینیان وارد کردند.

تماس تلفنی آستین با بن سلمان و تاکید مجدد بر حمایت نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با خالد بن سلمان همتای سعودی خود، پاسخ کوبنده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در پاسخ به تجاوز اخیر این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را به عنوان «حملات بی سابقه» توصیف کرد و مدعی شد ایالات متحده برای تشدید تنش تلاش نمی کند، ولی همچنان به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.

جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی

یک رسانه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی و ضربه به دو پایگاه این رژیم فاش کرد.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به نقل یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل 9 موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند.

بنا بر این گزارش، 5 موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کرده ‌اند.

این مقام اعتراف کرد که در اصابت 5 موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌-130 و یک باند پروازی که به گفته این مقام مورد استفاده نبوده و تأسیسات انبار و نگهداری خالی ضربه و خسارت دید.

به گفته وی 4 موشک دیگر به پایگاه هوایی «نقب» اصابت کرده اند. با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.

اعتراف این مقام آمریکایی به رخنه و ضربه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی درحالی است که مقامات صهیونیست مدعی هستند که رژیم اشغالگر 99 درصد از موشک‌های کروز و بالستیک ایران که در حمله تلافی‌جویانه یکشنبه علیه اسرائیل به کار گرفته شدند را رهگیری کرده است.

اسرائیلی‌ها با این حال اعتراف کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های 4 کشور همپیمان، به این رژیم در رهگیری و مقابله با حمله هوایی ایران کمک کرده‌اند.

پایان نشست شورای امنیت بدون صدور قطعنامه یا بیانیه

نشست شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم اشغالگر تشکیل شده بود، بدون صدور قطعنامه یا بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در این نشست آمریکا و دیگر متحدانش به حمایت تمام قد از جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تجاوزگری و ماجراجویی نظامی این رژیم علیه کشورهای منطقه پرداختند و پاسخ کاملا مشروع و قانونی ایران به تجاوز اخیر صهیونیستها به کنسولگری اش در دمشق را محکوم کردند.

نماینده رژیم اشغالگر هم در این نشست به لفاظی و طرح ادعاهای مضحک و بی اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه پرداخت.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین: عملیات قهرمانانه ایران پشتیبانی عملی از ملت و مقاومت شجاع غزه است

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای: ما بر قرار گرفتن خود در کنار جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروعش از حاکمیت و کرامت ملی خود هستیم، ایران درسهای شجاعت، ایستادگی و ثبات را با این ضربه به رژیم وحشی اسرائیل نشان داد.

ایران موفق شد صداهایی را که مدعی بودند تهران به جنایت وحشیانه اسرائیل در حمله به کنسولگری اش در دمشق پایتخت سوریه پاسخ نخواهد داد، خفه کند و ثابت کند که حرفش با عملش یکی است تا با این عملیات، درس پایبندی و چنگ زدن به حاکمیت ملی در برابر هرگونه تجاوزگری اسرائیل را به ملتها و دولتهای منطقه یاد بدهد.

وزیر خارجه کوبا: اسرائیل به خاطر تجاوزاتش باید مجازات شود

پرونو رودریگرز وزیر خارجه کوبا: ما همواره درباره خطرات فرار اسرائیل از مجازات به سبب اقدامات تجاوزکارانه علیه کشورهایی در خاورمیانه هشدار داده ایم که این اقدامات با همدستی و حمایت دولت آمریکا صورت می گیرد.

یورش نظامیان صهیونیست به شهرک برقا در شرق رام الله

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه به شهرک برقا در شرق رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

یورش نظامیان صهیونیست به شرق طولکرم

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه به شهرک کفرالبلد و شهرک عنبتا در شرق طولکرم واقع در کرانه باختری یورش بردند.

تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه شهرک صدیقین در جنوب لبنان را بمباران کردند.

ایروانی: آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون «وضعیت خاورمیانه» ضمن دانستن حق ذاتی برای ایران جهت پاسخ به رژیم اسرائیل گفت: متاسفانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند.

تماس تلفنی السودانی و بن سلمان درباره تحولات منطقه

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، آخرین اوضاع منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

السودانی و بن سلمان در این تماس تلفنی بر اهمیت اتخاذ گامهای ضروری برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و ضرورت توقف تجاوزات به مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

نماینده چین در شورای امنیت: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود

نماینده چین در سازمان ملل در جلسه اضطراری شورای امنیت با اشابه به حمله 13 فروردین رژیم صهیونیستی گفت: روز اول آوریل نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات زیاد در جانب ایران شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود.

وی با اشاره به اقدام تلافی‌جویانه نظامی ایران علیه اسرئیل گفت: از اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق می‌کنیم ولی ایران تاکید کرده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و اتمام یافته است.

دیپلمات چینی گفت: ما خواستار خویشتنداری طرف‌ها و اجتناب از تنش بیشتر در منطقه هستنم.

نماینده چین مسئله بحران غزه را ریشه این تنش‌های اخیر در منطقه خواند و گفت: اگر بحران غزه مهار نشود، این بحران به تنش بیشتر منجر خواهد شد از این خواستار اجرای فوری قطعنامه اخیر شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه هستیم.

نماینده الجزایر در نشست شورای امنیت: صلح و امنیت تنها در صورت احقاق حقوق ملت فلسطین ممکن است

نماینده الجزایر در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که خاورمیانه در شرایط حساسی به سر می برد که لازم است همگان به قوانین بین‌المللی گردن نهند.

وی افزود ما در برابر دو راهی پایبندی به قوانین بین‌المللی یا ورود به هرج و مرج قرار داریم.

وی بر مخالفت کشورش با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد و گفت باید از وقوع این حمله جلوگیری کرد.

نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست تاکید کرد صلح و امنیت تنها زمانی برقرار می‌شود که ملت فلسطین از حقوق مشروع خود برخوردار شود.

نماینده آمریکا حمله بی سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بدون اشاره به اقدام اسرائیل در حمله به مرکز دیپلماتیک تهران در دمشق، اقدام تلافی‌جویانه ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای دیگر اعضای شورای امنیت از جمله اردن خواند.

نماینده آمریکا با متهم کردن ایران به تسلیح حزب الله و یمن آن را بر خلاف قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل خواند.

وی با تکرار ادعای اثبات نشده ارایه پهپاد شاهد به روسیه و تکرار ادعای استفاده از آن در جنگ اوکراین گفت که این همان پهپادی است که در این حمله به اسرائیل نیز استفاده شده است.

نماینده آمریکا همچنین اقدام ایران برای توقیف کشتی باری در تنگه هرمز را محکوم و گفت که اتباع 5 کشور از جمله روسیه جزء کسانی هستند که دراین اقدام در اختیار ایران قرار گرفته اند.

نماینده آمریکا بدون محکوم کردن اقدام غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق، مدعی شد که در سازمان ملل آمریکا اقدام بیشتری در روزهای آینده در کنار همپیمانان برای پاسخگو کردن ایران اتخاد کرده و از شورا خواست که اقدام ایران را محکوم کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1227137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =