جذب ۲۰۰ نخبه پزشکی با پیگیری‌های شهید رئیسی/ الگوی مدیریت دولتی آیت‌الله رئیسی باید تدوین شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۲۰۰ نخبه پزشکی که برگزیده جشنواره رازی بودند با همت و پیگیری شهید آیت‌الله رئیسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستند جذب وزارت بهداشت شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رادیو سلامت با تسلیت شهادت آِیت الله شهید رئیسی و همراهانش اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است، شهید رئیسی هم دغدغه زیادی در حوزه سلامت اعم از پیشگیری و درمان داشت.

بیشتر بخوانید:

ساحت‌های گوناگون حکمت اسلامی در سلامت انسان تاثیرگذارند

وی ادامه داد: در این دوره بیمارستان‌های متعددی افتتاح شد که کم‌سابقه بود. در دوره ایشان خیّران زیادی علاقه‌مند شدند که در حوزه سلامت فعالیت داشته باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میز خیّرین برای نخستین بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کردیم که مجمع خیّرین نیز در آن مشارکت داشت. در این دوره درمانگاه‌های متعدد در مناطق محروم ساخته شد و پزشکان زیادی در طرح‌های جهادی مشارکت داشتند و برای درمان بیماران به مناطق محروم می‌رفتند.

خسروپناه اعلام کرد: ۲۰۰ نخبه پزشکی که برگزیده جشنواره رازی بودند با همت و پیگیری آیت الله رئیسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستند جذب وزارت بهداشت شوند.

وی بیان کرد: الگوی مدیریت دولتی آیت‌الله رئیسی باید تدوین شود. محققان می‌توانند آن را بنویسند، ایشان حکیمانه و حلیمانه مدیریت می‌کرد، عقل جمعی را باور داشت اگر نظر دیگری داشت عقل جمعی را می‌پذیرفت. مردم‌دار، مرد عمل، حاضر در میدان و به دنبال حل مسائل بود. در سفرهای استانی دنبال حل مسئله بود. به ما توصیه می‌کرد که سفرهای استانی بروید و دنبال حل مسئله باشید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تدوین سندها حل مسئله را مدنظر داشت. در سند نویسی بر مشارکت نخبگان و ذینفعان تأکید داشت، بر این اساس در سند صنایع دستی ۱۳۰۰ نفر مشارکت داشتند. در تدوین سند هوش مصنوعی نیز نخبگان حضور داشتند و دستور ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی را صادر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =