شهید رئیسی تراز کار و خدمت را در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا داد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم سوگواره شهدای خدمت، گفت: شهید رئیسی تراز کار و خدمت را در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عصر یکشنبه(۶ خرداد) در سوگواره شهدای خدمت که با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمانشاه و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطر رئیس جمهور شهید و جمعی از همراهان ایشان برگزار شد، گفت: شهید آیت الله رئیسی با تلاش‌ها و شهادت خود در راه خدمت به مردم، تراز کار و خدمت را در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: شهید رئیسی و همراهانش به سرمایه‌ای ماندگار برای کشور و ملت ایران تبدیل شدند و ترازی از خدمت را خلق کردند که کارهای رئیس جمهورهای پیشین به فراموشی سپرده شد و کار رئوسای جمهور بعدی‌ را بسیار دشوار کرد، چراکه بعد از این دیگر کسی نمی‌تواند بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند و در طول دوران مسئولیت خود از جای خود حرکت نکند و برای خدمت به مردم کار موثری انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی که در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش صادر کردند، برای رئیس جمهور شهید ۲۲ ویژگی و خصوصیت بیان داشتند که تاکنون در پیام‌های مشابه و قبلی ایشان سابقه نداشته است که این موضوع نشان از شخصیت برجسته این شهید دارد.

وی ادامه داد: با تفکر به هر کدام از این ویژگی‌های ذکر شده در خصوص این شهید والامقام همچون رفتار اخلاقی و انسانی، تلاش خستگی‌ناپذیر و... می‌توان پی برد آیات معتددی از قرآن کریم پشتوانه این ویژگی‌هایی است که در این شهید وجود داشت.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه افراد آخرت‌مدار نسبت به زندگی ابدی خود اهمیت زیادی قائل‌ هستند و می‌دانند که دنیا خانه عبور است و آخرت خود را به آن نمی‌فروشند، افزود: شهدای خدمت برای رسیدن به مقام بالای معنوی، مجاهدت کردند و هیچ‌گاه به‌دنبال مقام‌های دنیوی نبودند و آیت‌الله رئیسی حل مشکلات مردم را اولویت اصلی می‌دانست و اکراه داشت که راجب شخص وی و کارهایش تعریف و تمجید شود و در این خصوص نیز تذکر می‌داد.

شهید رئیسی تراز کار و خدمت را در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتقا داد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری با بیان اینکه هنر یکی از شعب عالم معنا است و اصل هنر در عالم معنا درک می‌شود، گفت: هنر در واقع برای عالم معنا است و هنرِ هنرمندان است که عالم ماده را به همین مقدار قابل تحمل کرده است؛ و این هنر است که عالم ماده‌ی خشن را برای روح لطیف انسانی قابل تحمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شخصیت شهید رئیسی و شهدای همراهش عالم معنایی بودند، اضافه کرد: این شهیدان هنرمندانه‌ محبت و اخلاق‌ورزی می‌کردند و طعنه‌ها و تهمت‌ها را به جان می‌خریدند و پاسخی نمی‌دادند، و برای راحتی جامعه و مردم این خستگی و سختی‌ها را به خود تحمیل می‌کردند که این اوج هنرمندی است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به حضور پرشور، با عظمت و همراه با بصیرت ملت ایران در مراسم تشییع شهید رئیسی و یاران شهیدش، گفت: ما شهید رئیسی و همراهانش را از دست ندادیم، بلکه آنها را تازه بدست آورده‌ایم.

وی در پایان این سوگواره که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: حقیقتا ملت ایران، از حیث نیروی انسانی ملتی بسیار توانمند، فاضل، با بصیرت، هنرمند، شجاع، اهل استقامت و ایستادگی است که در اوج دشواری‌ها، هنرمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند تا شاهد پیشرفت کشور و ارتقا همه شاخص های مادی و معنوی کشور در آینده باشیم.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1232002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =