عواقب دیپلم واحد باید بررسی شود/ تصمیم در حیطه اختیارات وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این که عواقب و تاثیرات جانبی دیپلم واحد باید بررسی شود، گفت: این تصمیم در حیطه اختیارات وزارت آموزش و پرورش است.

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره متحد شدن دیپلم دبیرستان اظهار کرد: پیشنهاد متحد شدن دیپلم دبیرستان به این معنا که دیگر تفکیک رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی وجود نداشته باشد، به عنوان یکی از راهکارها برای انباشت داوطلبان در یک رشته مطرح شده است. برای مثال سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر داوطلب در رشته علوم تجربی شدند، در حالی که داوطلبان رشته ریاضی ۱۰۰ هزار نفر بودند.

وی افزود: اگر داوطلبان کنکور، دیپلم واحد داشته باشند، می‌توانند همزمان رشته‌های پزشکی و مهندسی را انتخاب کند و معضل پشت کنکور ماندن در یک رشته حل می‌شود. البته چنین راه‌حل‌هایی نیازمند بررسی عواقب و تاثیر جانبی هستند. جایگاه این تصمیم آموزش و پرورش است و از عهده وزارت علوم خارج است.

گفتنی است، موضوع دیپلم واحد چندی پیش از سوی محمدعلی زلفی گل وزیر علوم دولت سیزدهم مطرح شد. وی گفت: اگر ما به جای اینکه سه دیپلم با عنوان های مختلف مثل ریاضی، تجربی و انسانی داشته باشیم یک دیپلم عمومی و واحد در دوره دبیرستان داشته باشیم خیلی از مشکلات آموزشی و حتی کنکوری ما حل می‌شود.

به گفته زلفی گل، روش بهتر این است که همه دانش آموزان یک دیپلم دریافت کنند و کسانی که برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در رشته‌های خاص مثلاً مهندسی، فیزیک یا ریاضی یا رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند در طول دوره متوسطه چند درس اختیاری را انتخاب کند و بگذرانند. من سخت باور دارم اگر ما به سمت یک دیپلم واحد برویم نتیجه خیلی بهتری خواهیم گرفت و خیلی از پیچیدگی‌ها و مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1268104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =