به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از استان یزد؛ نشست بررسی وضعیت اعتبارات و مسائل توسعهای شهرستانهای یزد، اشکذر و زارچ با حضور نماینده مردم این شهرستانها در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان و فرمانداران برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی چالشهای زیرساختی، بر لزوم همافزایی برای پیشبرد توسعه متوازن منطقه تأکید شد.
مجید دهقانیزاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان یزد با اشاره به رویکرد جدی این سازمان برای ارتقای شفافیت مالی گفت: تلاش شده است تا فرآیندهای بودجهای بهطور کامل شفاف باشد تا همه مدیران استان از وضعیت دقیق منابع و پروژهها مطلع شوند. وی از ارسال رسمی فهرست پروژهها به همراه جزئیات کامل اعتبارات مصوب و تخصیصی برای فرمانداران خبر داد و این اقدام را گامی مهم در جهت تقویت نظارت و پاسخگویی دانست.
دهقانیزاده با بیان اینکه علیرغم محدودیتهای مالی در سال گذشته، تلاش شد روند اجرای پروژههای عمرانی حفظ شود، اظهار کرد: بودجه عمرانی امسال رشد چشمگیری نداشته است، اما با اولویتبندی صحیح و گشایش در منابع، تلاش میکنیم سرعت تکمیل طرحها افزایش یابد.
دبیر شورای برنامهریزی و توسعه استان یزد از فرمانداران خواست تا به عنوان نمایندگان عالی دولت، مطالبهگری از دستگاههای اجرایی را در اولویت قرار دهند تا اعتبارات در چارچوب درست توسعهای هزینه شود. وی همچنین به محورهای مهم برنامهای استان اشاره کرد و افزود: اجرای نهضت عدالت آموزشی، هدایت صحیح اعتبارات خیری، همافزایی منابع و مولدسازی اموال مازاد دولتی از جمله راهکارهایی است که با همکاری فرمانداران دنبال میشود.
در این نشست، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات تأکید کرد و خواستار جلوگیری از تعارض منافع در روند توسعه شد. وی همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی میان سازمان مدیریت و برنامهریزی و فرمانداریها برای جذب حداکثری اعتبارات استانی و ملی تأکید کرد.
در ادامه این جلسه، فرمانداران شهرستانهای یزد، اشکذر و زارچ به طرح دغدغههای محلی خود پرداختند. اهم موارد مطرح شده شامل بازنگری در نحوه توزیع اعتبارات، تمرکز حسابهای مالی معادن، بهرهمندی از یک درصد درآمد معادن، تعیین تکلیف پروژههای عمرانی نظیر کتابخانه شهید بابایی زارچ و ساختمان فرمانداریها، تکمیل طرحهای آبرسانی، احیای قنوات، ساماندهی بازار تاریخی یزد، مدیریت مسائل مرتبط با اتباع و تأمین تجهیزات درمانی بود که جهت بررسی و پیگیری در دستور کار قرار گرفت.
خبرنگار: محمدمهدی داوری
انتهای پیام/
نظر شما