افشاگری نظامیان آمریکایی درباره تلفات جنگ با ایران

شماری از نظامیان آمریکایی که در جنگ اخیر علیه ایران زخمی ‌شده‌اند، افشا کردند که وزارت دفاع آمریکا شدت جراحات واردشده به نیروهای آمریکایی را کم‌اهمیت جلوه داده و در گزارش‌های رسمی، آسیب‌های جدی را در قالب جراحات خفیف ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ تعدادی از نیروهای نظامی آمریکا که در جریان جنگ اخیر با ایران زخمی شده‌اند، به همراه اعضای خانواده‌های خود، افشا کردند که پنتاگون درباره ابعاد واقعی تلفات و جراحات واردشده به نیروهای آمریکایی پنهان‌کاری کرده است.

این افشاگری‌ها پس از آن مطرح شد که پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، در ماه مارس ادعا کرد نزدیک به ۹۰ درصد از ۴۰۰ نظامی آمریکایی که در این جنگ زخمی شده‌اند، جراحات جزئی داشته و به خدمت بازگشته‌اند.

با این حال، شماری از بازماندگان این درگیری در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفته‌اند که این دسته‌بندی‌های رسمی تصویر واقعی از خسارت‌های انسانی جنگ ارائه نمی‌کند و شدت جراحات بسیاری از نیروها کمتر از واقعیت نشان داده شده است.

رادنی بیرمن، افسر ارشد فنی ارتش آمریکا، از جمله نیروهایی است که در حمله پهپادی ایران به کویت در اول مارس زخمی شد. بر اساس این گزارش، او در این حمله دچار جراحات ناشی از ترکش، ضربه مغزی، آسیب شنوایی و بینایی و همچنین صدمات ریوی شد.

با این وجود، ارتش آمریکا وضعیت این نظامی ۵۷ ساله را در رده «غیرجدی» طبقه‌بندی کرد.

ایمی بیرمن، همسر این نظامی آمریکایی، این ارزیابی را غیرقابل قبول توصیف کرده است. او گفت در ابتدا از سوی مقام‌های نظامی به وی اطلاع داده شد که همسرش تحت درمان قرار گرفته و به خدمت بازگشته است، اما چند روز بعد مشخص شد که او همچنان در بیمارستان بستری بوده و قادر به بازگشت به مأموریت نیست.

در موردی دیگر، کوری هیکس، گروهبان یکم ارتش آمریکا، در همان حمله دچار جراحات شدید ناشی از ترکش شد و چندین عمل جراحی اورژانسی را پشت سر گذاشت. با این حال، مقام‌های نظامی به همسر او اعلام کردند که وی تنها از ناحیه فک دچار یک آسیب جزئی شده است.

این نظامی آمریکایی اکنون در واحد ویژه بهبودی نظامیان در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید تحت درمان قرار دارد و از آسیب شدید مغزی رنج می‌برد. پیش‌بینی می‌شود که او دست‌کم شش ماه دیگر در این مرکز باقی بماند.

هیکس گفت: «به همسرم گفتند شوهر شما زخمی شده، یک آسیب جزئی در ناحیه فک دارد و به خدمت بازخواهد گشت.» وی افزود که ارتش آمریکا و پنتاگون تلاش کرده‌اند ابعاد واقعی این حادثه را کم‌اهمیت جلوه دهند.

گزارش سی‌بی‌اس همچنین به جزئیات حمله اول مارس به بندر الشعیبه اشاره می‌کند؛ حمله‌ای که به کشته شدن شش نظامی آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر منجر شد.

این حمله مرگبارترین حمله علیه نیروهای آمریکایی در جریان جنگ علیه ایران و همچنین شدیدترین حمله به نیروهای آمریکا از سال ۲۰۲۱ توصیف شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مستقر در محل از پشتیبانی پزشکی کافی برخوردار نبوده‌اند.

گفته می‌شود نظامیان حاضر در منطقه ناچار شدند با استفاده از باندهای موقت خود را مداوا کنند و برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های کویت از خودروهای غیرنظامی استفاده کنند.

استیون رامزباتم، سرگرد ارتش آمریکا، نیز اعلام کرده است که یکی از نظامیان کشته‌شده به نام نیکول آمور شاید در صورت وجود یک مرکز درمانی ثابت یا تعداد کافی آمبولانس امکان زنده ماندن داشت.

انتهای پیام/

کد مطلب: 1310322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha