لیگ جزیره به زودی مثل بلژیک تعطیل می‌شود/ بارسلونا و یوونتوس به دنبال معاوضه  بازیکن/مدافع مازاد رئال در فهرست خرید بارسا

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رقابت رئال و لیورپول برای جذب مدافع سویا

روزنامه اسپانیایی مارکا اعلام کرد در حالیکه مدتی است رئال مادرید تلاش برای جذب دیگو کارلوس دفاع وسط سویا را آغاز کرده حالا برای رئال رقیب قدرتمندی پیدا شده: لیورپول.

بر اساس این گزارش لیورپول در ماه ژانویه هم برای جذب کارلوس تلاش کرده و تا یک قدمی جدا کردن او از سویا پیش رفته بود ولی این انتقال انجام نشد. حالا قرمزهای آنفیلد دوباره تلاش خود را آغاز کرده‌اند تا در تابستان آتی او را راهی آنفیلد کنند.

کارلوس چندی پیش در یک مصاحبه اعلام کرده بود که ممکن است به زودی راهی تیمی بزرگتر از سویا شود. او در این باره گفت:" برای من روشن بود که انتقالم به سویا سکوی پرشی برای پیشرفتهای بزرگتر است. سویا باشگاه بزرگی است ولی من اگر روزی اینجا را ترک کنم مسلما به یکی از بزرگترین تیمهای دنیا منتقل خواهد شد".

گفته می‌شود بند آزادسازی قرارداد کارلوس 70 میلیون یورو است و هر باشگاه خواهان جذب او باید دست‌کم چنین مبلغی به سویا پرداخت کند.

لیگ برتر جزیره به زودی مثل بلژیک تعطیل می‌شود

پیرپائولو مارینو، مدیر ورزشی باشگاه ایتالیایی اودینزه مدعی است که لیگ برتر انگلیس هم به زودی پا در جاپای لیگ ژوپیر بلژیک گذاشته و با نیمه‌کاره رها کردن فصل جاری، تعطیلی کامل این فصل را اعلام خواهد کرد.

لیورپول مسلما حتی از شنیدن چنین خبری بسیار ناراحت خواهد شد. لیورپولی‌ها در حال حاضر با 25 امتیاز اختلاف صدرنشین جدول هستند. لیگ برتر از ماه گذشته میلادی به دلیل اپیدمی کرونا به حالت تعلیق درآمده و سازمان لیگ برتر هفته گذشته اعلام کرد این تعلیق تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. نگرانی لیورپولی‌ها وقتی تشدید شد که لیگ ژوپیر بلژیک اعلام کرد این فصل را به صورت کامل تعطیل کرده است. البته اگر لیگ برتر هم مثل ژوپیرلیگ، صدرنشین جدول را به عنوان قهرمان اعلام کند لیورپولی‌ها احتمالا مخالفتی با این اقدام در انگلیس نخواهند داشت.

پیرپائولو مارینو، مدیر ورزشی باشگاه ایتالیایی اودینزه می‌گوید:" فدراسیون فوتبال بلژیک لیگ این کشور را تعطیل کرد و با وجود هشدارها و تحریم‌های یوفا نگذاشت کسی در کارش دخالت کند. در انگلیس هم لیگ برتر به زودی بیانیه مشابهی صادر خواهد کرد چون وضعیت اپیدمی کرونا در آنجا روز به روز جدی‌تر می‌شود و همین حالا وضعیت کاملا بغرنج و جدی است. من واقعا امیدوارم بعد از کرونا دوباره بتوانیم مثل قبل از فوتبال لذت ببریم. مهم نیست چقدر طول می‌کشد ولی ما باید از این محدوده خطر عبور کنیم. من بیشتر از آنکه نگران این فصل هستم که تمام شد و رفت نگران فصل آینده‌ام".

مشکل جدید رئال مادرید به خاطر کرونا

رئال مادرید که در حال بازسازی استادیوم خانگی اش بود، حالا دچار مشکل شده و این روند طبق نظر لالیگا متوقف شده است. مصاحبه امروز خاویر تباس نشان داد برنامه های این باشگاه دچار مشکل شده و مدیران رئال مادرید باید برنامه ریزی جدیدی داشته باشند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا امروز اعلام کرد احتمالا رقابت های لالیگا از اواخر ماه خرداد پیگیری خواهد شد و بدین ترتیب فصل جاری در اواسط تابستان امسال به اتمام خواهد رسید. اما خاویر تباس تاکید کرد تیم هل باید در استادیوم های خانگی خودشان بازی کنند و این بدان معناست که رئال مادرید فعلا نمی تواند بر اساس برنامه گذشته دست به تعمیر برنابئو بزند و برنامه آنها به تعویق خواهد افتاد.

البته موندو دیپورتیوو اعلام کرد مدیران این باشگاه در تلاش هستند قراردادهای جدیدی منعقد کرده و این پروژه را به ماه های بعدی منتقل کنند. به هر ترتیب رئال مادرید در انتظار جراغ سبز دولت اسپانیا برای برنامه ریزی جدید بوده و رویای فلورنتینو پرز فعلا به تعویق افتاده است.

مدافع مازاد رئال مادرید در فهرست خرید بارسلونا

دوران حضور تئو هرناندز در ترکیب رئال مادرید چندان طولانی نشد و این مدافع جوان در تابستان سال گذشته و در شرایطی که در فهرست فروش کهکشانی ها قرار گرفته بود، تصیم به مهاجرت به ایتالیا گرفته و به پیشنهاد میلان پاسخ مثبت داد.

رئال مادرید بر خلاف بسیاری از بازیکنانش به تئو هرناندز بدون بند بازخرید اجازه جدایی داد و به همین دلیل بارسلونا از شانس مناسبی برای خرید این بازیکن برخوردار است. سن یوردی آلبا در حال افزایش بوده و بارسا در حال حاضر گزینه مناسبی برای جانشینی این مدافع اسپانیایی ندارد. از منچستر یونایتد، منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به عنوان دیگر مشتریان تئو هرناندز نام برده شده است. البته این بازیکن تنها مهره مورد نظر بارسلونا از میلان نیست و الساندر رومانیولی، کاپیتان روسونری نیز در فهرست خرید آبی اناری ها قرار گرفته است.

تصمیم جدید فیفا در مورد بازیکنان آزاد

با شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن مسابقات در اروپا، یکی از مشکلات مهم تیم ها این بود که تکلیف بازیکنانی که قراردادشان در اول تابستان به پایان می رسد چه خواهد شد و حالا فیفا در این رابطه راه حلی ارائه داده است. قراردادهای بازیکن معمولا با پایان فصل بوده و تاریخ انقضای آن نیز که همزمان با پایان فصل بوده، اما با توجه به شرایط فعلی قاعدتا فصول بیشتر از موعد مقرر ادامه پیدا می کند و به همین دلیل فیفا اجازه داد بازیکنان بیشتر از تاریخ پایان قرارداد و تا پایان رسمی فصل در تیم مذبور بازی کنند و تاریخ پایان قرارداد نیز زمانی فرا می رسد که تکلیف فصول در کشورهای مختلف مشخص شود.

به عنوان مثال بسیاری از قرارداد تا اول تابستان هر سال است، اما با این شرایط فصل فوتبال در کشورها ممکن است تا اواسط تابستان به طول انجامد و قرارداد بازیکنان تا آن مقطع معتبر خواهد بود.

همچنین قراردادهایی که از حالا برای ابتدا فصل بعد بسته شده، همان زمان شروع فصل آینده اعتبار پیدا می کنند. همچنین فیفا بازیکنان فوتبال در سراسر دنیا را تشویق کرد تلاش کنند هر چه زودتر با باشگاه ها در مورد دستمزدهایشان به توافق دست یابند.

ایده جالب برای برگزاری ادامه رقابت های سری آ

به دلیل بحران شدید ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های فوتبال در اروپا از جمله سری آ به حالت تعلیق درآمده و هنوز تاریخ دقیقی برای از سرگیری رقابت ها مشخص نشده است. با این حال دقایقی پیش رئیس لالیگا اعلام کرد که مسئولان لیگ های اروپایی به دنبال شروع مجدد رقابت ها از تاریخ ۲۸ می هستند.

لاریپابلیکا اما ایده جالبی را برای برگزاری ادامه مسابقات فصل جاری سری آ مطرح کرده است. بر اساس این ایده تیم های حاضر در سری آ در شهر رم جمع می‌شوند و به طور متمرکز بقیه بازی ها در پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود.

از طرف دیگر به نظر می رسد که شهر رم به لحاظ امکانات نیز می تواند آماده پیاده کردن چنین ایده‌ای باشد. استادیوم های مختلفی در شهر از جمله استریپ، فلامینیو، فروزینونه و البته المپیکو وجود دارد که امکان برگزاری مسابقات در آنها خواهد بود.

بارسلونا و یوونتوس به دنبال جا به جایی بازیکن

دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا قصد دارند در فصل تابستان پیش رو با یکدیگر مبادله بازیکن انجام دهند و نشریه کالچومرکاتو امروز در گزارشی مدعی شد احتمال حضور چند بازیکن در این معامله بین دو تیم مطرح اروپایی وجود دارد.

اولین گزینه فدریکو برناردسکی، ستاره ایتالیایی و جوان یوونتوس بوده که در لیست فروش مائوریتسیو ساری قرار دارد. برناردسکی بیشتر بازی های فصل جاری یوونتوس را از روی نیمکت تماشا کرده و به نظر می رسد می رسد جدایی او قطعی باشد. میلان نیز خواهان خرید این وینگر جوان ایتالیایی است.

اما احتمال دارد دو بازیکن از بارسلونا نیز راهی تورین شوند. ایوان راکیتیچ، هافبک 32 ساله و کروات بارسا در فصل جاری در بسیاری از بازی ها نیمکت نشین بوده و او در لیست بلوگرانا در فصل بعد جایی ندارد. خود راکیتیچ خواهان ماندن در لالیگا بوده و تیم هایی چون اتلتیکومادرید و سویا نیز برای انتقال او ابراز علاقه کرده اند.

همچنین ساموئل اومتیتی، مدافع فرانسوی بارسلونا نیز در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد. این مدافع 26 ساله در سال های اخیر بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داده و نیمکت نشین کلمنت لانگله و جرارد پیکه بوده است. بارسا برای کسب درآمد در مسیر تقویت خط حمله خود به دنبال فروش ساموئل اومتیتی بوده و ممکن است یوونتوس مقصد بعدی این مدافع تنومند لقب گیرد.

رونالدینیو از زندان به هتل رفت

رونالدینیو ستاره برزیلی سابق بارسلونا و میلان که به دلیل جعل پاسپورت در پاراگوئه زندانی شده بود، ادامه مجازاتش را در خانه سپری خواهد کرد.

گوستاوو آماریا قاضی پرونده رونالدینیو پذیرفته او با قید ضمانت ۱,۶ میلیون یورویی از زندان برود، اما او همراه برادرش روبرتو باید در هتلی در آسنسیون و در اتاق‌هایی جداگانه بمانند که برای هرکدام هم مأموری در نظر گرفته خواهد شد.

هر ۷۲ ساعته یک بازی؛ اگر لالیگا از سرگرفته شود

پس از اینکه لالیگا مخالفت خود را با برگزاری مسابقات در فواصل ۴۸ ساعته اعلام کرد، طی یک توافق با اتحادیه بازیکنان اسپانیایی، قرار شد هر بازی این تورنمنت در فواصل ۷۲ ساعته برگزار شود.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است: فدراسیون توانست اتحادیه بازیکنان را راضی کند که بازی‌ها در فواصل ۷۲ ساعته برگزار شود. روبیالس این را به وضوح اعلام کرده سلامتی بازیکنان قابل مذاکره نخواهد بود. فدراسیون، پیشنهاد اتحادیه بازیکنان را که می‌گفت بازی‌ها باید طی فواصل ۴۸ ساعته برگزار شود، رد کرد. ما سلامتی بازیکنان را بالاتر از مسابقات می‌دانیم و طی ماه‌های می، ژوئن و جولای و آگوست، توجه و مراقبت ویژه‌ای روی سلامت بازیکنان، طی برگزاری مسابقات وجود خواهد داشت.

قطر اتهام آمریکا درباره میزبانی‌اش در جام جهانی را رد کرد

وزارت دادگستری آمریکا در ادعایی اعلام کرده بود که برخی تخلفات از سوی قطر در کسب میزبانی جام جهانی فوتبال برای سال ۲۰۲۲ رقم خورده است. با این حال کمیته عالی تحویل و میراث جام جهانی قطر در بیانیه‌ای کوتاه به این ادعا پاسخ داد. این بیانیه به شرح زیر است:

کمیته عالی تحویل و میراث قطر (SC) ادعا‌های موجود مربوط به روند برگزاری مناقصه جام جهانی فوتبال را که در پرونده‌های دادگاهی در ۶ آوریل ۲۰۲۰ (۱۸ فروردین ۹۹) در ایالات متحده منتشر شده است، تکذیب می‌کند.

علیرغم سال‌ها ادعای دروغین، هیچ‌وقت شواهدی مبنی بر اینکه قطر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به شکل غیر اخلاقی یا خلاف قوانین پیشنهادی فیفا کسب کرده باشد، ارائه نشده است.

کمیته برگزاری جام جهانی اعلام می‌کند که به طور جدی تمام قوانین و مقررات مربوط به روند مناقصه جام جهانی ۲۰۱۸/۲۰۲۲ را رعایت کرده است. هرگونه ادعایی خلاف این مسئله بی اساس بوده و به شدت مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1065531

وب گردی

وب گردی