ولایت پذیری از مولفه‌های موفقیت ایران در دفاع مقدس بود

معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: ایمان و ولایت‌پذیری از مولفه‌های موفقیت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سه‌شنبه اول مهر برگزار شد.

کاظمی در ابتدای مراسم با ادای احترام به امام خمینی(ره)، شهدا و رزمندگان انقلاب در ۴۰ سال گذشته، برای رهبر انقلاب آرزوی سلامتی کرد و گفت: روحیه دوستی و مهربانی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت سبب شد امروز هم دستاورد زیادی نصیب کشور شود.

معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان این که دفاع مقدس یادآور روحیه معنوی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار بود، گفت: دفاع مقدس معادلات بین‌المللی را به هم ریخت و زمینه استمرار و استقرار جمهوری اسلامی را همراه با اقتدار فراهم کرد.

وی با اشاره به این که همه پیشرفت‌های امروز کشور  را مدیون دفاع مقدس هستیم، افزود: رهبر انقلاب با تعبیر زیبایی از دفاع مقدس، جنگ را گنج می‌دانند. گنج ارزشمندی که اگر به موقع و درست استخراج شود، آینده جمهوری اسلامی و همه ملت‌های آزادی خواه را تامین خواهد کرد.

کاظمی با تصریح بر این که هفته دفاع مقدس و زنگ ایثار امروز در تمام مدارس کشور به صدا در می‌آید، گفت: این زنگ صرفا نمادین نیست، فرهنگی و ارزشمند است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش وظیفه امروز جامعه ایران را حفظ انقلاب با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس دانست و گفت: ایمان و ولایت‌پذیری از مولفه‌های موفقیت ایران در دفاع مقدس بود.

وی با بیان این که با تمسک به شهدا و استمداد از خدا باید فرهنگ ایثار را ترویج داد، گفت: آموزش و پروش توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محتوای کتابهای درسی گنجانده است‌. همچنین تجلیل از ۴۰ هزار شهید معلم و دانش‌آموز، گرامیداشت ۱۴۰ هزار ایثارگر آموزش و پرورش، جشنواره علمدار ویژه سردار سلیمانی و اردوهای راهیان نور از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1073063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =