عذرخواهی رهبر کره شمالی به دلیل تیراندازی به شهروند همسایه جنوبی

خبرگزاری دولتی سئول مدعی شده رهبر کره شمالی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کره جنوبی به دلیل حادثه تیراندازی به یک شهروند این کشور عذرخواهی و ابراز تاسف کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از دفتر رئیس‌جمهور این کشور مدعی عذرخواهی کره شمالی به دلیل تیراندازی به یک شهروند کره جنوبی شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه منتشر شده از سوی سئول در این خصوص آمده است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصاً به دلیل این حادثه ناگوار عذرخواهی و ابراز تاسف کرده و در نامه‌ای که برای «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی ارسال کرده، قول داده تدابیری را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در نظر بگیرد.

به ادعای خبرگزاری دولتی کره جنوبی، پیونگ‌یانگ در نامه مذکور گفته این اتفاق نباید رخ می‌داده و رهبری کره شمالی امیدوار است اعتماد بین دو کشور خدشه‌دار نشده باشد.

به ادعای گزارش‌های رسانه‌ای، کره شمالی به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با شیوع کرونا، این شهروند کره جنوبی را هدف تیراندازی قرار داد. روز پنجشنبه مون جائه تیراندازی به یک شهروند مفقود شده کره جنوبی را تکان‌دهنده و غیرقابل بخشش خوانده بود.

این اظهارات او بعد از آن مطرح شد که وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای ادعا کرد همسایه شمالی به یک شهروند این کشور تیراندازی و او را کشته و سپس جسدش را سوزانده است. سئول از پیونگ‌یانگ خواسته بود در این خصوص توضیح دهد و افراد دخیل در این حادثه را مجازات کند.
منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =