جشنواره ملی «شعر طنز نمکدان» به پایان رسید

نخستین دوره از جشنواره ملی «شعر طنز نمکدان» با موضوعات مرتبط با بیماری کرونا ویروس با پایان داوری‌ها، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نخستین دوره از جشنواره ملی «شعر طنز نمکدان» با موضوعات مرتبط با بیماری «کرونا ویروس جدید» با پایان داوری‌ها، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری که فراخوان آن در خردادماه سال جاری منتشر شد، با استقبال مثال زدنی اهالی شعر، طنز و اصحاب قلم مواجه شد. به دلیل تقاضاهای مکرر ناگزیر شدیم، مهلت پذیرش آثار را بیش از 2 هفته تمدید کنیم.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این جشنواره که با حمایت و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، ۲۰۶ شعر طنز را از ۱۰۷ شاعر طنزپرداز کشور دریافت کردیم که در نوع خود آمار خوب و مطلوبی به شمار می رود.

رئیس اولین جشنواره ملی شعر طنز با موضوع کرونا ویروس، توضیح داد: در ایام قرنطینه ناشی از شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشینی بخش بزرگی از جامعه، شاهد تولید بسیار زیاد و متنوع محتوای طنز با موضوع کرونا ویروس جدید و حواشی آن بودیم، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا آن بخش از این محتوا که بصورت شعر و نظم فاخر تولید و تنظیم شده است را در جشنواره ای رقابتی جمع آوری نمائیم که همین تصمیم تبدیل به دستمایه برگزاری این رویداد ملی شد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: به زودی و پس از انجام مراحل مقدماتی و قانونی، اقدام به تهیه و نشر کتابی از آثار برگزیده این جشنواره خواهیم نمود که این مجموعه همانند یک دایره المعارف و آلبومی ارزنده و ماندگار از تولیدات فرهنگی و هنری با زمینه طنز و با موضوع کرونا را فراهم خواهد ساخت که در آینده و به مرور زمان، ارزش بیشتری یافته و حتی می تواند به عنوان منبعی مورد اطمینان برای مورخان و مطالعات جامعه شناختی در دهه های بعدی قرار گیرد.

عزیزی با تقدیر از اعضاء هیئت داوران این جشنواره، اظهار کرد: در موضوع داوری این جشنواره نهایت تلاش برگزار کنندگان، در جهت ارتقاء دقت و کیفیت بررسی ها و داوری بود به همین دلیل از وجود چهره های ادبی شناخته شده و مطرح در این عرصه استفاده نمودیم.

وی، "ناصر فیضی"، "دکتر قیصری" و "محمد فرازی" را به عنوان اعضاء هیئت داوران این رویداد فرهنگی و ادبی معرفی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تاثیرگذاری هنر در روحیه جمعی جامعه، ادامه داد: هر گاه موضوعی را با زبان هنر و به شیوایی بیان مطرح نمائیم، تاثیرگذاری آن بیشتر شده و  شعر یکی از  ماندگارترین این روش هاست که در کشور ما سابقه ای دیرینه و چند صد ساله دارد. 

کوروش عزیزی اظهار کرد: موضوعات انتخاب شده برای این جشنواره هنری، همگی با محوریت بیماری کرونا ویروس انتخاب شده بودند و شامل عناوینی مانند تاثیرات قرنطینه، استفاده از ماسک، ضد عفونی، دستکش و کرونا بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =