ایجاد ۲۰۰هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیتە امداد در سال جاری

رئیس کمیتە امداد کشور گفت: خوشبختانە کمیتە امداد در بحث اشتغال توفیقات بسیار خوبی طی چند سال اخیر داشته و امسال نیز قرار است ۲۰۰هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیتە امداد ایجاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی بختیاری امروز (۱٦مهر) در سفر بە استان کردستان و در دیدار خود با نمایندە ولی فقیە در استان کردستان اظهار کرد: کمیتە امداد یکی از یادگاران‌ امام راحل است و از جملە اولین نهادهایی است کە بە دستور ایشان در ۱٤اسفند ٥۷ تاسیس شدە است.

وی عنوان کرد: تاسیس چنین نهادی بە دستور امام راحل آن هم در شرایط سخت و سرنگونی نظام سلطە ۲٥۰۰سالە شاهنشاهی و ساماندهی کشور، نشان از حساسیت و توجە ویژە امام بە بحث یتیمان و نیازمندان دارد، کە امروزە مقام معظم رهبری نیز بر همان سیرە امام پایبند هستند.

بختیاری ادامە داد: یکی از محورهایی کە از فرمایشات امام و رهبری است و در صدر وظایف این نهاد قرار دارد؛ موضوع توانمند سازی و ایجاد درآمد باثبات برای تهی دستان و نیازمندان بە شرط رعایت حرمت و تکریم آنان است.

وی تصریح کرد: این نهاد توانمندسازی را براساس تجربیات گذشتە و سە رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی بنا نهادە و این نهاد در صدد شناسایی و شکوفایی استعدادها است.
بختیاری تاکید کرد: این نهاد در راستای ایجاد اشتغال توفیقات خوبی داشتە کە طی مادە ٨۳برنامە پنج سالە ششم کمیتە امداد می‌بایست سالانە ۷۰ هزار شغل ایجاد کند کە در سال اول ۱۷۰هزار، سال دوم ۱٤٨هزار و سال سوم که همان سال گذشتە نیز بالغ بر ۱۷٥هزار شغل ایجاد شدە و همچنین ایجاد ۲۰۰هزار شغل در سالجاری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

رئیس کمیتە امداد کشور خاطرنشان کرد: بە منظور ایجاد ۲۰۰هزار شغل در سالجاری بالغ بر ٦هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنە تخصیص دادە شدە است.

مرتضی بختیاری در خصوص ایجاد اشتغال خانگی بە ویژە برای بانوان گفت: ٦٤درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیتە امداد زن هستند کە این میزان در استان کردستان بە ٤٤درصد می‌رسد.

بختیاری در ادامە سخنان خود عنوان کرد: رسالت کمیتە امداد جدای از بحث کمک‌رسانی بە سالمندان و نیازمندان، بیماران صعب العلاج و مددجویان نیز با هدف ایجاد اشتغال و نظارت و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از سوی خیرین کردستانی کمک شدە کە این اقدام خود جای تحسین و تشکر دارد.

بختیاری بر مسئلە مسکن تاکید و افزود: مسکن در سبد حمایتی این نهاد مسئلەای جدی و حائز اهمیت است و هم‌اکنون نیز در مجلس اقدامات خوبی در این راستا در دست اجرا است.

وی از افزایش ۱٥درصدی مستمری مددجویان کمیتەامداد و بهزیستی خبرداد و گفت: هرچند کە مستمری مددجویان تحت پوشش کمیتە امداد ۱٥درصد افزایش داشتە اما با توجە بە افزایش قیمت‌ها این درصد پاسخگوی نیازهای اساسی مددجویان نخواهد بود.

بختیاری در پایان سخنان خود یادآور شد: ۷۰۰هزار دانش‌آموز نیازمند کە بە شبکە شاد دسترسی ندارند شناسایی و طی قرارداد کمیتە امداد با ستاد اجرایی قرار است تا پایان مهرماە برای ۲٥۰ هزار نفر از دانش‌آموزان نیازمند تبلت خریداری و بە آنها تحویل دادە شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =