دانشگاه آزاد اسلامی قم باید هویت انقلابی و مذهبی داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قم باید هویت ملی انقلابی و مذهبی داشته باشد تا بتواند دانشجوی انقلابی تربیت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در مراسم تکریم و معاوفه معاونین آموزش و پژوهش این واحد دانشگاهی اظهارکرد: اگر بخواهیم کار انقلابی انجام دهیم باید همدیگر را باور کنیم، احترام همدیگر را داشته باشیم لذا کار انقلابی کردن بدان معناست که باید ظرفیت ها را ببینیم،همه را بسیج کنیم و از ظرفیت های استان قم استفاده کنیم زیرا حساب ویژه ای روی استان قم باز شده است.

خیری افزود: تصدی یک روحانی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم به این لحاظ بوده است که زبان حوزه را بلد باشد و بتواند از ظرفیت های حوزه علمیه بیشتر استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه همه باید در موفقیت دو چندان دانشگاه آزاد اسلامی قم سهیم باشند گفت: باید برنامه ریزی کنیم برنامه ای که در آن همه به یک نحوی ظرفیت های آنها دیده شود و همه سهیم باشند لذا همه باید خودمان را آماده کنیم زیرا حساب ویژه ای که روی دانشگاه آزاد اسلامی قم باز شده است.

وی افزود: در حوزه هیات اندیشه ورز باید برترین هیات اندیشه ورز که بتواند کل کشور از آن به عنوان یک الگو استفاده کند در دانشگاه آزاد اسلامی قم  راه اندازی شود.

حجت الاسلام خیری براستفاده از فرصت های درآمدزایی در حوزه پژوهش و صنعت تاکیدکرد و گفت: ماموریت اساسی حوزه پژوهش و فناوری نیز ارتباط با صنعت به معنای واقعی درآمدزایی است و ایجاد سرای نوآوری، مرکز رشد، دبیرخانه پایش، و استفاده از ظرفیت هایی که استان قم وجود دارد مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم باید برای کل کشور نور افشانی کند گفت: درحوزه فرهنگی هم روی قم حساب ویژه ای باز شده است.

خیری با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم باید هویت انقلابی ملی مذهبی داشته باشدتاخروجی آن دانشجوی انقلابی باشد افزود: ما نگاه خوشبینانه به همه داریم اما هرگز اصول مان را فراموش نخواهیم کرد لذا اصول،کاملا باید رعایت شود و باید یک دانشگاه با هویت انقلابی،ملی و مذهبی  مقام معظم رهبری فرمودند داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم باید یک دانشگاه نمونه باشد گفت: اساتید باید نظریات خود را در کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه مطرح نمایند اما هنگامی که اساتید ما در کلاس درس حاضر می شوند باید مباحثی را مطرح کنند به برای جامعه مفید باشد،مباحثی که هدایت گر جامعه توقع دارد.

خیری با اشاره به اینکه اینجا دانشگاه است و در محیط دانشگاه گفتمان و تضارب آراء وجود دارد تاکید کرد: باید با نظریات مطرح شده توسط اساتید و کارکنان با سعه صدر و حلم رفتار شود.

وی بر انضباط کاری، اخلاص، هم صدایی، هم افزایی، استفاده ازظرفیت ها و برخورد قاطع با مسائل در دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد و گفت: باید برای کارکنان و اساتید دانشگاه فرصتی ایجاد شود تا بتوانند درآمد تولید کنند و از طرفی انگیزه های لازم در قالب مشوق های لازم برای آنان فراهم شود.

گفتنی است در پایان این مراسم غلامرضا نجفی به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم و شهرداد دارابی به عنوان معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی قم معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =