ورود مجلس به موضوع خودکشی دانش‌آموز بوشهری

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری آن را فاجعه خواند و تاکید کرد که باید این فاجعه علت‌یابی شود و در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  چند روز گذشته خبری درباره‌ی خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر بوشهر با طناب دار منتشر شد که حرف و روایات مختلفی درباره علت خودکشی این نوجوان وجود دارد، عده‌ای علت را فقر و گروهی دیگر عدم دسترسی به تلفن هوشمند برای اتصال به سامانه شاد و تحصیل به صورت آنلاین می‌نامند که هنوز علت دقیق این خودکشی مشخص نشده است. البته آموزش و پرورش خودکشی این دانش آموز به دلیل دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس‌های مجازی را رد کرده و گفته از فروردین‌ماه یک گوشی توسط مدیر مدرسه در اختیار او قرار داده شده و تا آخرین ساعات قبل از اقدام به خودکشی نیز در شبکه شاد فعالیت داشته است.

روابط عمومی آموزش و پرورش دیر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «دلیل خودکشی دانش‌آموز دیری عدم دسترسی به تلفن همراه نبوده است».

در واکنش به خودکشی این دانش‌آموز احمد نادری - رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی - در صفحه توییتر خود نوشت:

« پدیده خودکشی آنهم برای یک دانش آموز ۱۱ ساله فاجعه است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم. خدا به خانواده این دانش آموز صبر عنایت کند. حتما علت دقیق آنرا پیگیر خواهم بود.»

همچنین این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توییت دیگری با اشاره به طرح تهیه شده برای تکلیف دولت جهت تامین سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت نوشت: « طرح دوفوریتی تهیه سه میلیون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت را حدود یک ماه پیش تهیه و با جمع آوری حدود ۴۰ امضا سابمیت کردم. اعلام وصول شده و در نوبت قرار دارد. مطابق این طرح دولت مکلف خواهد شد از محل های بودجه ای مشخص شده، سه میلیون ابزار تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.»

حدود یک ماه پیش نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای دسترسی دانش آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند جهت آموزش در فضای مجازی خبر داده بود.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =