پارلمان ترکیه با صدور بیانیه‌ای، اظهارات ماکرون را قویا محکوم کرد

پارلمان ترکیه با تصویب بیانیه‌ای هتک حرمت ساحت مقدس پیام اسلام توسط رئیس جمهور فرانسه و رسانه‌های این کشور را قویا محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، نمایندگان پارلمان ترکیه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و هتک حرمت وی علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام را قویا محکوم کردند. 

براساس این گزارش، این بیانیه از سوی همه نمایندگان پارلمان ترکیه مورد حمایت قرار گرفته است.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان امانوئل ماکرون در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

به دنبال عصبانیت ملتهای اسلامی از اظهارات ساختار شکنانه فرانسویها، پاریس به شهروندان این کشور که در کشورهای اسلامی زندگی یا به آن‌ها سفر می‌کنند هشدار داد اقدامات احتیاطی بیشتری را به کار ببندند.

طی روزهای گذشته در بسیاری از نقاط مختلف جهان تجمعات اعتراضی در محکومیت این اقدام در مقابل سفارتهای فرانسه برگزار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1078987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =