۷۰۰ هزار دانشجو از کلاس‌های آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شدند

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زیرساخت‌های دانشکده الکترونیکی در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی در زمان شیوع کرونا فراهم بوده و امسال ۷۰۰ هزار دانشجو از این زیرساخت‌ها استفاده کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمهدی فداکار در نشست با روسا و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گلستان که در واحد آزادشهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در دانشگاه‌های دولتی تأمین مسکن و خوابگاه است.

وی اضافه کرد: به همین منظور بیشتر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای مشکلات تهیه و تأمین مسکن و خوابگاه در شهرهای مختلف، فرزندانشان  در دانشگاه‌های آزاد مشغول به تحصیل شوند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب فضای مجازی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از فضای مجازی و کلاس‌های آنلاین در دانشگاه‌های آزاد اسلامی فراهم بوده و توانستیم در این راستا سرویس‌های لازم در زمان شیوع کرونا به دانشگاه‌های دولتی مانند دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کنیم.

فداکار بیان کرد: امسال ۷۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌های کشور از دانشکده الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی بدون کوچک‌ترین مشکل در قطع شدن اینترنت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصت خوبی را برای استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی این دانشگاه ایجاد کرده است، متذکر شد: در گذشته ظرفیت‌های خوبی در راستای زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی برای دانشجویان فراهم شده بود و شیوع کرونا فرصت خوبی برای استفاده از این زیرساخت‌ها شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان وجود ویروس کرونا در کشور به‌مدت طولانی وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم دانشجویان از روش‌های نوین برای برگزاری کلاس‌های آنلاین استفاده کنند.

فداکار با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت می‌کنند، متذکر شد: مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد اسلامی بعد از پرداخت حقوق کارکنان حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های پژوهشی است.

وی توضیح داد: فعالیت در حوزه پروژه‌های دانش بنیان و پژوهشی علاوه بر ایجاد اشتغال دانشجویان و جوانان سبب افزایش تولید ملی و جهش تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سرمایه‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای پروژه‌های دانش‌بنیان و پژوهشی حمایت می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیت مالی در این حوزه وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079088

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =