اخذ مجوز اولیه تکمیل طرح‌های صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از اخذ مجوز اولیه تکمیل طرح‌های صنعتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست معرفی شهرک صنعتی شمس‌آباد و بررسی ظرفیت‌های همکاری دانشگاه با صنعت با حضور معاون، مدیران و روسای ادارات حوزه معاونت پژوهش و فناوری، مسئولان و مدیران دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در این نشست گفت: سال گذشته کلینیک صنعت این دانشگاه در ساختمان فناوری شهرک صنعتی شمس‌آباد افتتاح شد.

رامین محمدعلی طهرانی با اشاره به اهمیت تعامل سازنده و ارتباط جدی بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد: هدف اصلی ما حرکت در راستای دانشگاه حل مسئله، ورود اعضای هیئت علمی متخصص به صنعت، ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای، ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به صنایع، ارائه مشاوره‌های تخصصی حل مسائل و مشکلات موجود در صنعت، ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد به صنایع و ایجاد اشتغال برای آنها و معرفی دانشجویان برای کارورزی است.

تشریح اقدامات کلینیک صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)

وی مطرح کرد: از اقدامات کلینیک صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری می‌توان به شناسایی معضلات شهرک صنعتی شمس‌آباد مانند مشکلات مربوط به فرایندهای ساخت، تولید و عرضه، کیفیت پایین آب مصرفی شهرک، آلودگی‌های زیست محیطی، فعالیت نداشتن ساختمان‌ طب کار، کیفیت پایین غذاهای مصرفی در شهرک، نبود نیروی کار متخصص، مستهلک بودن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و نیاز مستمر به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات، نیاز به محصولات دانش‌بنیان و نبود واحدهای R&D در برخی واحدهای صنعتی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به بازدید اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر از واحدهای صنعتی داتیس و ثمین نیروآذر جنین توضیح داد: مراحل تکمیل طرح‌هایی مانند کترینگ شهرک صنعتی، راه‌اندازی کلینیک سلامت و طب کار، مرتفع ساختن معضلات فضای سبز و فاضلاب مراحل متعددی را طی کردیم و مجوز اولیه برخی از این طرح‌ها از هیئت امنای شهرک صنعتی و دبیرخانه هیئت امنای استان تهران اخذ شده است.

طهرانی با بیان انواع مدل‌های مشارکتی اعضای هیئت علمی تبیین کرد: اعضای هیئت علمی می‌توانند با حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بازدیدهای میدانی و مراحل لازم را تا اخذ طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی انجام دهند و با عقد قرارداد بین واحد صنعتی و دانشگاه و قرارداد داخلی بین دانشگاه و مدیر طرح سهم مهمی در دستیابی به اهداف مورد اشاره داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =