طرح سیمای زندگی، منبع اصلی برای فهم و حل مسائل فرهنگی در دانشگاه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: نتایج حاصل از طرح سیمای زندگی، از منابع اصلی برای فهم و حل مسائل فرهنگی در دانشگاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با اشاره به این نکته که در باغبانی فرهنگ، هم باید مولفه های کلیدی که اقتضای لازم برای دینداری و انقلابی گری را فراهم می کنند مورد توجه قرار گیرند و هم از مسائل خاص زیست بوم محلی منطقه ای غافل نشد بیان کرد: طرح سیمای زندگی که سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و تصویری از اعتقادات، ارزشها و مسائل جمعیت دانشجویی هر استان ارائه می کند منبعی مهم برای برنامه ریزی و مدیریت در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به اقطاب پنجگانه اثرگذارتاکید کرد مولفه های کلیدی از طریق این اقطاب محقق و تثبیت می شوند و مسایل زیست بوم محلی منطقه ای نیز با نقش آفرینی این اقطاب حل می گردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه با اشاره به بیانی از شهید طهرانی مقدم که کار فرهنگی موثر را کاری می دانست که از طریق مجاری زندگی مردم باشد تاکید کرد: کار فرهنگی باید در متن و حین زیست دانشگاهیان باشد و کار فرهنگی که در حاشیه و به صورت فوق برنامه باشد موثر نیست.

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رتبه‌بندی می‌شوند

جهان بین در ادامه سخنان خود با اشاره به یکی از پیشنهادها در مورد لباس فرم در دانشجویان تصریح کرد: انسان مختار است و همین مختار بودن منجر به تنوع می شود و تنوع زیبایی می آفریند. چهار فصل در کنار هم زیبایی ایجاد می کند. از اینرو از بین بردن تنوع کاری غلط است. البته این تنوع باید در چارچوب ضوابط باشد.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر به عنوان نمونه، لباس‌های محلی حفظ می شد شاهد وضع بهتری در حجاب بودیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به لزوم رتبه بندی خوابگاه‌ها تاکید کرد که پرداخت شهریه خوابگاه از ترم آینده بر اساس رتبه خوابگاه خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1079807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =