نرم‌افزار «راه» برای تسهیل در امور فرهنگی واحد تبریز راه‌اندازی شد/ حضور خودجوش کانون‌های دانشجویی در فرآیند ثبت‌نام ورودی‌های جدید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از راه‌اندازی نرم‌افزار «راه» با آسان‌سازی و تسهیل امور فرهنگی این واحد دانشگاهی خبر داد.

سعید وحیدی مهر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: اولویت کاری معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز در سال تحصیلی جدید، بهادادن بیش از پیش به اقطاب اثرگذار فرهنگی از جمله استادان، دانشجویان و کارکنان است.

وی افزود: در این راستا نرم افزاری تحت عنوان «راه» با هدف آسان سازی و تسهیل امور فرهنگی و دانشجویی توسط یکی از دانشجویان واحد تبریز ساخته شده است. این نرم افزار پس از ثبت مشخصات اولیه افراد، کد رهگیری را برای ثبت نام کنندگان ارسال می‌کند و افراد می‌توانند با استفاده از این کد رهگیری وارد نرم افزار شوند.

وحیدی مهر ادامه داد: این نرم افزار دارای سه بخش جشنواره، مسابقات و فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی است؛ همچنین در بخش دیگری از این نرم افزار، تولید محتواهای فرهنگی بارگذاری می شود و در بخش دیگر، قابلیت ارتباط با پشتیبانی قرار داده شده است تا دانشجویان، کارمندان و استادان با یادداشت نقطه نظرات خود، آن‌ها را به پشتیبان انتقال دهند. این پیشنهادات توسط پشتیبان دسته‌بندی و به بخش‌های مختلف دانشگاه ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز تصریح کرد: از اوایل سال جاری، کانالی را با همکاری حوزه ریاست و روابط عمومی به نام «محض اطلاع» راه اندازی کرده‌ایم که دست ما را در اطلاع رسانی به خانواده‌ها، دانشجویان، استادان و کارمندان باز گذاشته است. چند نفر از کارکنان دانشگاه به صورت مستمر فعالیت‌های این کانال را پشتیبانی و رصد می‌کنند و سوالات و انتقادات افراد را به معاونت‌ها و گروه‌های آموزشی و دیگر بخش‌های دانشگاه ارجاع می‌دهند.

وی اضافه کرد: کانال محض اطلاع در فرآیند ثبت نام دانشجویان جدید الورود، موجب تسهیل در بسیاری از امور آموزشی و ثبت نام دانشجویان شد. این کانال در وبسایت دانشگاه معرفی شده تا دانشجویان جدیدالورود در اولین فرصت با عضویت در این کانال،  از مهم‌ترین رویدادها و اخبار دانشگاه به صورت لحظه به لحظه مطلع شوند. درحال حاضر این کانال با ۱۵ هزار عضو، فعالیت خود را به صورت ۲۴ ساعته ادامه می‌دهد.

وحیدی مهر بیان کرد: کانال دیگری نیز ویژه استادان و کارکنان راه‌اندازی شده است که نزدیک به ۷ هزار عضو دارد؛ همچنین قبل از آغاز فرآیند ثبت نام دانشجویان، جلساتی با دبیران کانون‌های فرهنگی و دانشجویی و نشریات داشتیم که براساس آن، نشریه‌های «مشکات» و «بدون تعارف»، مطالب مورد نیاز دانشجویان جدید الورود را رصد و جمع آوری و در قالب نشریه دانشجویی منتشر کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز در پایان با اشاره به فعالیت کانون‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: برخی از کانون‌های دانشجویی به صورت خودجوش همانند «معرف رضوی»، «عقل سرخ» و هلال احمر در پروسه ثبت نام دوشادوش کارکنان و مدیران گروه‌های آموزشی حضور دارند و پاسخگوی سوالات خانواده ها و دانشجویان خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080073

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =