باید پرستار بحرانی تربیت کنیم

مدیرکل آموزش و پژوهش علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، رسالت مسئولان بهداشتی در دوران پساکرونا را تربیت پرستار بحرانی، آموزش پاسخگویی به آنان و بین‌رشته‌ای کردن برنامه‌های درسی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد آذربرزین در همایش ملی تولید دانش سلامتی با اشاره به شکل‌گیری آموزش پاسخگو و ضرورت تغییر در برنامه‌های آموزش علوم پزشکی براساس نیاز جامعه اظهار کرد: تغییرات باید به شکلی باشند که توانمندی فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در شناسایی مشکلات مختلف بهداشت درمانی جامعه و هدف انجام مراقبت و درمان برای حفظ سلامت مردم جامعه باشد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی پاسخگویی را تعهد در قبال آموزش و پژوهش و خدمات پزشکی در راستای نیازهای سلامتی جامعه تعریف و چهار اصل ارتباط، کیفیت، اثربخشی و برابری را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشنهاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی موسسات باید نگرانی و اولویت‌های بهداشتی جامعه تحت پوشش خود را برطرف کنند.

آذربرزین عنوان کرد: سه مفهوم در راستای پاسخگویی اجتماعی وجود دارد که عبارتند از: مسئولیت‌پذیری، واکنش‌گرایی و پاسخگویی که آموزش باید از پایین‌ترین سطح آغاز شود و به سمت پاسخگویی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به معنای مسئولیت‌پذیری که همان تربیت نیروها در راستای برآورده کردن نیازهای جامعه است، متذکر شد: در این راستا باید چالش‌های اجتماعی حاضر را بررسی و برنامه‌های آموزشی را مطابق با آن پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پژوهش علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در دوران کرونا مشکلاتی در بیمارستان‌ها مانند فقدان آموزش در پایه تفکر انتقادی، فقدان آموزش در زمینه مواجه با بحران، عدم تمرکز کافی بر آموزش در محیط بیمارستان، فقدان آموزش در زمینه های علوم اجتماعی و انسانی، فقدان تعهد به حرفه و عدم توانایی در روبه‌رو شدن با شرایط خاص و ویژه داشتیم.

آذربرزین با اشاره به دوران پس از کرونا توضیح داد: باید پرستار بحرانی تربیت کرده و به آنان آموزش پاسخگویی بدهیم، برنامه‌های درسی را بین رشته‌ای کرده و دانشجویان را با مشکلات جامعه آشنا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080824

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =