تلاش چین برای قیمت‌گذاری مس به یوآن

چین قصد دارد با هدف افزایش اثرگذاری خود در قیمت‌گذاری مس به سمت ایجاد بستر برای خرید و فروش این فلز به یوآن برود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، چین بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است و قصد دارد بازار مالی خود را به روی این فلز بیشتر باز کرده و قیمت‌گذاری آن به یوآن را آغاز کند. این اقدام در راستای تلاش‌های دولت این کشور برای افزایش سلطه خود بر قیمت‌گذاری مس است.

به گزارش راشاتودی، از روز پنجشنبه این هفته سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در بورس بین‌المللی انرژی شانگ‌های معاملات آتی مس انجام دهند. حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی برابر با حجمی است که سرمایه‌گذاران داخلی این کشور نیز می‌توانند در بازار داخلی چین مس جابجا کنند. این تصمیم باعث می‌شود که چین بتواند در بازار مس با بورس فلزات لندن رقابت کند.

در حال حاضر حدود نیمی از مصرف مس در جهان توسط چین انجام می‌شود و این درحالی است که سهم چین از مصرف مس جهانی در سال ۲۰۰۰، ۱۲ درصد و در سال ۲۰۱۰، ۳۹ درصد بود.

روند بهبود اوضاع اقتصادی چین در پس بحران کرونا باعث شده تا تنها در سه ماهه سوم سال جاری این کشور بیش از ۲ میلیون تن مس وارد کند. آمارهای رسمی حاکی از آن است که در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ واردات مس چین ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۴.۹۹ میلیون تن برسد.

بنا به گزارش اداره کل گمرک چین، هم اکنون واردات مس این کشور از کل واردات این کشور در سال ۲۰۱۹ عبور کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =