جلسه مجازی استقبال از نودانشجویان واحد تهران شمال برگزار شد/ کسب علم بدون تعهد و معنویت ضایعه‌ای برای بشریت است

جلسه مجازی استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جلسه مجازی استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور حمیدرضا خالدی، ریاست واحد، معاونان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار و از دانشجویان ورودی جدید این واحد دانشگاهی استقبال شد.

حضور ۳۴ هزار دانشجو در واحد تهران شمال

حمیدرضا خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به دانشجویان گفت: واحد تهران‌ شمال بیش از ۳۴ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل دارد که با توجه به جمعیت ۳.۵ میلیونی دانشجویی کشور، حدود یک درصد دانشجویان کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه وظیفه کمک به تعالی و تربیت چنین سرمایه عظیمی، تکلیفی بسیار سخت و سنگین بوده و نیاز به تلاش شبانه‌روزی دارد، گفت: همه همکاران در مسئولیت‌ها و دانشکده‌های مختلف تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این واحد دانشگاهی علاوه بر اینکه امانتدار خوبی برای جامعه و خانواده‌های شما باشیم، به حوزه دانش، پژوهش و تربیت کشور خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، پرداختن به مسائل علمی و آموختن دروس علمی و تخصصی و رشد ابعاد شخصیتی و تربیتی دانشجو را زمینه‌ساز پذیرش مسئولیت‌های آینده کشور از جانب دانشجویان بیان کرد و گفت: ما برای رسیدن به این هدف والا خود را نه تنها از دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای شما عزیزان بی‌نیاز نمی‌دانیم، بلکه در سایت واحد تهران شمال علاوه بر درگاه ارتباط مستقیم با رئیس واحد، درگاهی را هم برای ارتباط با خانواده‌های شما و دریافت نکات و نظرات آموزشی، پرورشی و تربیتی آنان تعبیه کرده‌ایم تا تعاملی دو طرفه و سازنده با شما و با خانواده‌های‌تان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قوامی خطیب، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران‌ شمال نیز در این جلسه کسب علم بدون تعهد و معنویت را ضایعه‌ای برای بشریت خواند و خطاب به دانشجویان گفت: آنچه که علم را در خدمت بشریت قرار می‌دهد، تعهد اخلاقی و معنوی است. هدف ما این است که با ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های کلی فرهنگی و تربیتی دانشگاه مسیر حرکت شما به سوی کمال و تعالی فطری که خدا در وجود همه ما قرار داده و از آن به‌عنوان رسول باطنی نام برده است، هموارتر کنیم.

وی از دانشجویان خواست که هرگونه انتقاد، پرسش یا پیشنهاد خود را حضوری یا از طریق شماره تلفن‌های دفتر نهاد رهبری که در سایت واحد درج شده است، به این دفتر انعکاس داده و ان‌شاءالله پس از رفع محدودیت‌های کرونایی نیز از امکانات موجود این دفتر استفاده کرده و در اجرا و برگزاری برنامه‌ها همکاری و مشارکت کنند. 

لزوم استفاده دانشجویان از ظرفیت مرکز جامع مشاوره واحد تهران شمال

همچنین امان‌الله پیشوا، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران شمال در این جلسه، جایگاه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی را رابط ویژه دانشجویان با کل مجموعه دانشگاه خواند و گفت: دانشجویان عزیز هر حرف نگفته و یا هر مطالبه تحقق نیافته‌ای که داشته باشند می‌توانند به این معاونت مراجعه نمایند.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد از دانشجویان خواست برای اطلاع از وظایف و خدمات این معاونت به درگاه معاونت فرهنگی در سایت واحد مراجعه کنند و علاوه بر ثبت نظرات و درخواست‌های خود در برنامه‌ها، کانون‌ها و هسته‌های دانشجویی شرکت کرده و از خدمات این معاونت خصوصاً از خدمات مرکز جامع مشاوره و روان‌شناسی این واحد دانشگاهی با طیف وسیعی از خدمات مشاوره‌ای و مهارت‌افزایی استفاده کنند.

ضرورت پرداختن دانشجویان به پژوهش‌های مسئله‌محور

صابر صفار، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران‌شمال نیز در این جلسه، با بیان اینکه وجه تمایز ما در دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی این است که ما علم را هدفمند کرده‌ و پژوهشی را انجام می‌دهیم که مسئله‌محور باشد، لذا تمام تمرکز و تمایل ما این است که دانشگاه و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع مشکلات جامعه سوق دهیم.

وی از دانشجویان خواست که حتما با سامانه پژوهشیار آشنا شوند زیرا تمام پایان‌نامه‌ها در این سامانه ثبت می‌شوند. از آنجا که موضوع‌های کلان کشور در این سامانه موجود است دانشجویان سعی کنند برای انتخاب عنوان پایان‌نامه از این موضوع‌ها استفاده کنند تا هم دانشگاه بتواند از پایان‌نامه‌های آن‌ها حمایت کند و هم از طریق اداره ارتباط با صنعت دانشگاه، بتوان آن‌ها را با صنعت ارتباط داد.

وجود بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی کشور در واحد تهران شمال

صفار، وجود بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی کشور در واحد تهران شمال را یکی از بارزترین مزیت‌های تحصیل در این واحد دانشگاهی خواند و از دانشجویان خواست حتماً از این مرکز بزرگ آزمایشگاهی و ظرفیت‌های عظیم پژوهشی آن بازدید کنند تا با استفاده از این امکانات هزینه تحقیقات پژوهشی و آزمایشگاهی خود را خصوصاً در پروسه انجام رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها تا حد ممکن کاهش دهند.

مدیرگروه مناسب‌ترین مرجع برای هدایت تحصیلی دانشجویان است

حسین یونسی، معاون آموزشی واحد تهران شمال، نیز در این جلسه برای آشنایی دانشجویان با پروسه پیگیری امور آموزشی آنان، به تشریح ساختار این معاونت در دانشکده‌ها و ستاد پرداخت و گفت: دانشجویان عزیز حتماً مدیرگروه و کارشناس رشته آموزشی خود را بشناسند زیرا این افراد با اشراف کاملی که به مباحث آموزشی آنان دارند، مناسب‌ترین مرجع برای هدایت تحصیلی آنان هستند.

یونسی با تأکید بر رعایت پیش‌نیاز دروس از جانب دانشجویان، این موضوع را بسیار مهم خواند که عدم رعایت آن قطعاً مشکلاتی را در زمان فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی از دانشجویان آقا خواست حتما موضوع معافیت تحصیلی خود را از طریق اداره مشمولان واحد پیگیری کنند تا با مشکل نظام وظیفه مواجه نشوند.

معاون آموزشی واحد تهران شمال به دانشجویان توصیه کرد: اگر در مسایل تحصیلی با مشکلی مواجه شدند و مشکل از طریق کارشناس رشته یا مدیرگروه حل نشد، با رعایت سلسله مراتب به معاون یا رئیس دانشکده خود مراجعه کنند و اگر مشکل همچنان باقی بود به حوزه معاونت آموزشی واحد واقع در طبقه چهارم ساختمان مدیریت و مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن‌های مندرج در سایت اینترنتی واحد خصوصاً در ایام اعمال محدودیت‌های کرونایی مشکل خود را پیگیری کنند.

یونسی از دانشجویان خواست که مشکلات احتمالی خود در حوزه کلاس‌های مجازی را از طریق شماره تلفن‌های پشتیبانی که در سایت قرار گرفته مرتفع کرده و علاوه بر آن هر مشکلی را که در حوزه آموزش برایشان پیش آید با مسئولان این حوزه در میان بگذارند تا در کنار همدیگر به اهداف والای تربیتی و تحصیلی و ایفای نقش سازنده خود در جامعه برسیم.

دانشگاه آزاد اسلامی منابع متعددی برای اعطای وام دانشجویی با حداقل کارمزد در نظر گرفته است

در بخش دیگری از این جلسه، شهروز فرجاد، معاون توسعه مدیریت و منابع واحد تهران شمال، ضمن ارائه گزارشی در خصوص نحوه هزینه‌کرد شهریه‌های دانشجویی به‌عنوان تنها منبع درآمدی دانشگاه آزاد، گفت: هیئت رئیسه واحد تهران شمال دغدغه‌های مالی دانشجویان خصوصاً در این ایام کرونا را درک کرده و تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با سیاست حمایت از دانشجویان در دریافت شهریه این دغدغه‌ها را به حداقل برساند.

وی با اشاره به این موضوع که دانشجویان ممتاز، خانواده‌های دارای بیش از یک دانشجوی دانشگاه آزاد، دانشجویان کم‌بضاعت، دانشجویان دارای برخی بیماری‌های خاص و دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و... مورد حمایت مالی این واحد دانشگاهی هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی منابع متعددی را برای اعطای وام دانشجویی با حداقل کارمزد ممکن در نظر گرفته است که بانک ملی، بانک مهر ابران، بانک رسالت، منابع صندوق رفاه وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد و وام‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت دانشجویی از جمله آن‌هاست و غیر از بانک ملی که کارمزد ۱۰ درصدی دارد، کارمزد بقیه آن‌ها عمدتا زیر ۵ درصد است.

فرجاد گفت: واحد تهران شمال تمام تلاش خود را به کار بسته است تا دانشجویان عزیز کمترین دغدغه مالی را داشته باشند و ان‌شاءالله هیچ دانشجویی برای تحصیل مانع مالی نداشته باشد.

پیگیری مطالبه‌گری و مباحث علمی توسط بسیج دانشجویی

امیر محمدی، مسئول بسیج دانشجویی واحد تهران‌ شمال نیز با برشمردن وظایف بسبج دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: مطالبه‌گری، مباحث علمی، مباحث پژوهشی، مباحث فرهنگی و مباحث سیاسی و اجتماعی از موضوع‌های مرتبط با عملکرد این حوزه است که بسیج دانشجویی به منظور تمرکز بر این موضوع‌ها کارگروه‌هایی را در سطح دانشکده‌ها ایجاد کرده است.

وی با اعلام این خبر که هم‌اکنون دفتر بسیج دانشجویی دانشکده علوم زیستی با همکاری مؤسسه رویان در حال برگزاری یک دوره معتبر مرتبط با دانشجویان این دانشکده است، خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: بسیج در دانشگاه وجود دارد تا حرف‌های شما را به سطح مدیریت عالی دانشگاه انتقال داده و مطالبات شما را پیگیری کند. لذا از شما تقاضا می‌شود که به بسیج دانشجویی بپیوندید و ما را در رسیدن به اهداف تبیین شده بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها کمک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =