دعوت صنعاء به گفت‌وگوی داخلی یمن برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از طرف‌های یمنی خواست برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی بر سر میز گفت‌وگو نشینند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، گفت‌وگوی داخلی یمن را راه حل پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن اعلام کرد.

به گزارش شبکه المیادین، «هشام شرف» شامگاه یکشنبه گفت: «ما همه طرف‌های یمنی را به نشستن پشن میز گفت‌و گو و مذاکره مستقیم برای پایان دادن به تجاوز (ائتلاف سعودی) علیه یمن دعوت می‌کنیم».

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: «ما بار دیگر خواستار دستیابی به صلح شجاعانه برای همه در یمن، جزیره العرب و حوزه خلیج(فارس) هستیم».

وی افزود: «اگر عربستان سعودی به حقوق همسایگان اهتمام می‌ورزد، از تلاش‌های سازمان ملل در این زمینه حمایت کند».

رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی هم دو روز پیش ضمن رد هر گونه پاسخ صنعاء به درخواست‌ها برای آتش‌بس تاکید کرد که امنیت و صلح در شبه جزیره عربستان منوط به توقف تجاوز و محاصره علیه یمن است.

عربستان با حمایت امارات و  آمریکا از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور  به بهانه بازگرداندن مشروعیت دولت مستعفی منصور هادی کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن نه تنها اهداف اعلام شده خود را محقق نکرده است، بلکه تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =