درخشش عبادی پور در لیگ قهرمانان اروپا/ صدیقی: افتخارات ووشو بی‌نظیر است/ رستمی در شانس مجدد هم قهرمان نشد

با بسته اخبار منهای فوتبال با همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

خدابخشی با پرچم صربستان قهرمان اروپا شد

مهدی خدابخشی پس از ازدواج با یکی از تکواندوکاران تیم ملی زنان صربستان، سال گذشته با تغییر تابعیت به عضویت تیم ملی صربستان درآمد.
خدابخشی که مدال های طلای جهان، آسیا و بازی های آسیایی را برای تیم ملی ایران به دست آورده بود، این بار و پس از تغییر تابعیت موفق شد با اقتدار مدال طلای اروپا را برای صربستان کسب کند.
خدابخشی در این رقابت ها که در شهر سارایوو در حال برگزاری است، در وزن المپیکی ۸۰+ کیلوگرم ابتدا ریان اسپال از بریتانیا را ۸ بر ۴ برد، سپس برابر کوتالم آتسلی از ترکیه ۱۹ بر ۶ پیروز شد. خدابخشی در سومین مبارزه، ولادیسلاو بوندار از اوکراین را از پیش رو برداشت و در فینال نیز برابر دژان گئورگیوسکی از مولداوی با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ پیروز شد و بر سکوی نخست اروپا ایستاد.

درخشش عبادی پور در لیگ قهرمانان اروپا

دور رفت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، در ۵ گروه پیگیری می‌شود. در گروه A امشب (پنج شنبه شب) دو تیم اسکرا بلچاتوف لهستان و فنرباغچه ترکیه به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده لهستان با درخشش میلاد عبادی‌پور دریافت‌کننده ملی‌پوش ایرانی خود، ۳ بر یک به پیروزی رسید.
تیم فنرباغچه در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، دوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب اسکرابلچاتوف شد. عبادی پور در این مسابقه ۲۰ امتیاز به دست آورد که شامل ۱۹ امتیاز اسپک و یک امتیاز دفاع بود. بارتوش فیلیپیاک هم‌تیمی او نیز ۲۰ امتیاز کسب کرد. عملکرد عالی عبادی‌پور باعث شد که عنوان ارزشمندترین بازیکن را نیز به خود اختصاص دهد. نماینده لهستان با کسب این پیروزی در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و باید خود را برای میزبانی دیدارهای دور برگشت که از ۷ تا ۹ بهمن‌ماه در بلچاتوف لهستان برگزار خواهد شد، ‌آماده کند.

تهران و کیش محل اردوی ملی پوشان دو و میدانی

پس از مدتها وقفه در اردوهای تیم‌های ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا، باتوجه به اینکه ورزشکاران دوومیدانی برای دست یابی به ورودی میدان مهم المپیک توکیو تا پایان آذر ماه فرصت خواهند داشت.
با تصمیم فدراسیون تعدادی از قهرمانان اردوهای آماده سازی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کردند. مهدی پیرجهان رکورد دار ماده ۴۰۰ متر با مانع کشورمان که از شانس بسیار زیادی برای حضور در المپیک توکیو برخوردار است به همراه میلاد ناصح جهانی زیر نظر ایوب دادروان (مربی این دو ورزشکار ) اردوی آماده سازی خود را برای ۴۵ روز در جزیره کیش آغاز کرده‌اند. همچنین بهنام‌شیری نایب قهرمان سال ۲۰۱۹ پرتاب دیسک آسیا و علی فتحی گنجی رکورد دار ماده پرتاب نیزه جوانان ایران نیز از امروز به مدت ۴۵ روز اردوی آما ده سازی خود را در تهران و زیر نظر هادی سپهرزاد برپا کرده اند. با در نظر گرفتن شرایط فعلی همه گیری ویروس کوید ۱۹ در حال حاضر این چهار ورزشکار در دو استان متفاوت (جزیره کیش و تهران) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی روند آماده سازی را طی می‌کنند.

فروغی و گلخندان فینالیست تپانچه بادی مصر شدند

در ادامه مسابقات آزاد بین‌المللی مصر، مرحله مقدماتی تپانچه بادی آقایان با حضور ۷۲ تیرانداز پیگیری شد که در پایان جواد فروغی با کسب امتیاز ۵۸۹ توانست به عنوان نفر اول راهی فینال شود. همچنین وحید گلخندان دیگر تیرانداز کشورمان با امتیاز ۵۷۹ به عنوان نفر دوم فینالیست شد.
دو نماینده دیگر ایران نیز امیر جوهری‌خو و چنگیز مسیب‌زاده با امتیاز ۵۷۱ و ۵۶۹ به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه سیزدهم و شانزدهم به کار خود پایان دادند.
محسن نصر اصفهانی، مربی تیم ملی تپانچه ایران در این باره اظهار داشت: کسب امتیاز شگفت‌انگیز ۵۸۹ جواد فروغی و ارتقاء رکورد کشوری وی بسیار امیدوارکننده است. پیش از این رکورد کشور با امتیاز ۵۸۸ توسط سیدمهدی موسوی در مسابقات داخلی ثبت شده بود.
او در پایان خاطرنشان کرد: هانیه رستمیان به دلیل اشکال فنی در سلاح خود از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد که با تمهیدات انجام شده این سلاح در آینده ای نزدیک به روز خواهد شد.

صدیقی: افتخارات ووشو بی‌نظیر است

امیر صدیقی با اشاره به موفقیت‌های این رشته در چند سال اخیر، اظهار داشت: فدراسیون در چهار سال گذشته همواره نتایج درخشانی را کسب کرده و باعث شده پرچم مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به اهتزاز دربیاید. وی افزود: در سال ۲۰۱۷ در چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد تیم ساندای کشورمان برای اولین بار توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. کشورمان در این مسابقات هفت مدال طلا و یک نقره کسب کرد.
در همان سال در نهمین دوره قهرمانی جوانان آسیا تیم کشورمان با کسب ۲۲ مدال رنگارنگ و با یک پله صعود نسبت به قبل بر سکوی سوم ایستاد. صدیقی گفت: کاروان ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۶ مدال طلا از ۶ طلای ممکن، نتایج درخشان دیگری را رقم زد. سال ۲۰۱۸ نیز همراه با توفیقات بسیار خوب برای ووشوی ایران آغاز شد. کسب دو مدال طلا و ۴ نقره در بازی‌های آسیایی جاکارتا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رشته بود. وی افزود: ما در مسابقات جاکارتا در بخش تالو موفق شدیم اولین مدال زنان را توسط زهرا کیانی یکی از استعدادهای خوب این رشته به دست آوریم. در جام جهانی ساندا نیز با کسب ۶ مدال طلا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. این قهرمانی را در چین، مهد ووشوی جهان به دست آوردیم. رییس فدراسیون ووشو ادامه داد: سال ۲۰۱۹ نیز ایران به دستاوردهای خوبی دست یافت.

آغاز نخستین اردوی ملی پوشان کاراته

نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بانوان ایران از روز چهارشنبه 19 آذر ماه  با انجام تست کرونا ار ملی‌پوشان آغاز شد و جواب تمامی تست‌ها منفی بود.
در این اردو حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار، زهرا کریمی و مهدیه طوسی 6 ملی‌پوش کاراته کشورمان هستند که تمرینات خود را زیر نظر سمانه خوشقدم سرمربی تیم بانوان، پیگیری خواهند کرد.
نخستین تمرین ملی‌پوشان کاراته از فردا (جمعه - 21 آذر ماه) با تمرینات هوازی و میدانی در مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات آغاز خواهد شد.

رستمی در شانس مجدد هم قهرمان نشد

دور رفت لیگ برتر وزنه برداری در اهواز در حال برگزاری است. در دومین روز مسابقات، کیانوش رستمی وزنه بردار تیم گهر زمین سیرجان پس از اوت شدن در رکورد گیری تیم ملی دوباره در اهواز نیز روی تخته مسابقات رفت. او در دومین شانس خود نیز نتوانست مقام نخست را کسب کند و با اختلاف یک کیلوگرم نسبت به ایوب موسوی وزنه بردار ملی پوش تیم فولاد خوزستان در رده دوم قرار گرفت.
وزنه بردارانی که در کورد گیری تیم ملی شرکت کرده بودند، رکورد هایشان برای لیگ محاسبه می شد که رستمی اوت کرد و دوباره در جریان لیگ هم روی تخته رفت و موسوی هم بجای رکورد گیری، در جریان لیگ وزنه زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =