الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران تصویب شد

طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با ۲۱ رای موافق از سوی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: همه گیری کووید ۱۹ اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۹ دولت و شهرداری تهران داشته است، با توجه به تداوم شرایط ناشی از همه گیری و در پیش بودن تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضروری است بودجه ریزی در سایه کرونا به عنوان وجه تمایز بودجه سال ۱۴۰۰ با بودجه سالهای گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بدیهی است غفلت از این مهم در فرآیند بودجه ریزی سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویا پردازی بیدار شوند.

فراهانی تصریح کرد: بودجه در بردارنده برنامه های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است، بر همین اساس ما در سال ۱۴۰۰ به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجراء در این سال هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه شهرداری تهران را با توجه و تاکید بر ارتقاء و بهبود تاب آوری شهر در برابر خطرات ناشی از بحران های طبیعی، شیوع و همه گیری کرونا، کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر نقش و مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری، ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به منظور نگهداشت شهر و تامین نیازهای شهروندان با تاکید بر هوشمند سازی، اصلاح فرآیندها و بهبود روش ها و کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری اولویت دار از طریق مولد سازی دارایی ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق توجه به توسعه محلی با اجرای پروژه های محلی به منظور رفع مشکلات محلات خواهد بود.

فراهانی تاکید کرد: به عنوان پنج جهت گیری کلان و اساسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با لحاظ نظرات کارشناسی کمیسیون ها تهیه کردیم که امروز در دستور کار قرار دارد، امیدوارم با تصویب این الزامات شاهد توجه شهرداری در تدوین بودجه ۱۴۰۰ باشیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: علی رغم این موارد یکی از مفقوده‏های مهم مدیریت شهری که اثرش را اکنون و در نتیجه شیوع کرونا بیش‌ازپیش نشان می‌دهد، سیاست اجتماعی و رفاهی شهری است که باید مورد توجه شورای شهر و مدیران شهری قرار گیرد.

فراهانی ادامه داد: باید برای شهرداری سیاستگذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن شهرداری در قالب «ایفای مسئولیت اجتماعی شهری» بخشی از فعالیت ها و اقدامات خود را بازآرایی کند.

وی بیان کرد: حوزه‌هایی مانند توانمندسازی اجتماعی، مسکن اجتماعی و استیجاری، مشاغل غیررسمی، سلامت اجتماعی، بی‌خانمان‌ها، کارگران فصلی، کودکان کار، مهاجران، ازجمله حوزه‌های ضروری برای توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی شهری به شمار می روند که شهرداری باید با تسهیل گری زمینه حضور، اقدامات مشترک با حضور شرکت ها و موسسات غیر دولتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی را فراهم کند.

گفتنی است طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با رای اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =