فرصت‌سوزی بین‌المللی ایران به دلیل جهل برخی مسئولان

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی واحد تهران غرب گفت: ایران به دلیل جهل برخی از دولتمردان فرصت‌های سیاسی و بین‌المللی بسیاری را از دست داد تا تنها برجام حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با گذشت حدود ۶ سال از تصویب معاهده بی‌سرانجام برجام که چکیده مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و اروپا بود باز برخی از مسئولان کشور به بهانه تغییر دولت در آمریکا زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز مذاکرات را سر می‌دهند. از سرگیری مذاکرات موافقان و مخالفانی در کشور دارد. موافقان خواستار مذاکره هستند به امید رفع تحریم‌ها و حل مشکلات کشور و مخالفان حاضر به تجربه تلخ برجام نیستند.

علی طاهری‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره آغاز مجدد مذاکره با آمریکا و غرب بیان کرد: مردم و برخی از مسئولان نه تنها الان بلکه هیچ زمانی موافق مذاکره با آمریکا نبوده‌اند؛ چراکه غربی‌ها ثابت کردند هرگز  قابل اعتماد و مذاکره نیستند.

وی با اشاره به پیشینه مذ اکرات هسته‌ای ایران با اروپا و آمریکا عنوان کرد: ایران همواره در مذاکرات از سعد آباد تهران تا انتهای مذاکراتی که به معاهده برجام منتهی شد،  پیش قدم در عملی کردن تعهدات خود بود و هیچ زمانی غربی‌ها و آمریکا همراهی در مذاکرات را نداشتند و در نتیجه نتایجی که به نفع ملت ایران باشد حاصل نشده است.                    

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرایط دشوار اقتصادی  که کشور قرار دارد که نتیجه عملکرد نامناسب دولت دوازدهم است، وارد شدن به مراحل پیچیده مذاکرات نیازمند هوشیاری کامل است.

وی اضافه کرد: متاسفانه دولت، مردم را نسبت به روند مذاکرات با آمریکا شرطی کرده است به گونه‌ای که با کوچکترین پالس مذاکره از سوی مسئولان ایران یا آمریکا، شاهد افزایش یا کاهش اقلام در بازارهای داخل هستیم. هر چند که بخش زیادی از این نوسان قیمت عامدانه صورت می‌گیرد.

طاهری‌زاده با بیان اینکه به مذاکرات با آمریکا و اروپا خوش‌بین نیستیم، عنوان کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی ایران قبل مذاکرات هسته‌ای و برجام به مراتب بهتر بود و با گذشت ۶ سال از برجام در عمل هیچ ثمره‌ای از این معاهده را شاهد نبوده‌ایم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ای کاش ایران نیز همزمان با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج می‌شد، گفت: متاسفانه برخی مسئولان نشان داده‌اند که اروپا و آمریکا هر بد عهدی که بخواهند با ایران می‌توانند انجام دهند و ما برای حفظ روح برجام حاضریم هر بهایی را بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات مجدد با آمریکا هیچ سودی نخواهد داشت، گفت: آمریکا اگر قصد مذاکره با ایران را دارد باید اول به برجام بازگردد و به تعهدات خود عمل کند.

طاهری‌زاده با انتقاد از پیوند حل مشکلات کشور با مذاکرات هسته‌ای و معاهده برجام مطرح کرد: بزرگترین اشتباه دولت و برخی از مسئولان نظام گره‌زدن مسائل داخلی به مذاکرات است. 

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ایران به دلیل جهل برخی از دولتمردان فرصت‌های سیاسی و بین‌المللی بسیاری را از دست داد تا تنها برجام حفظ کند و باعث خشنودی غربی‌ها شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1084725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =