حضور صهیونیست در منطقه زنگ خطر امنیتی برای ایران است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه نفوذ دستگاه‌های امنیتی آمریکایی و صهیونیستی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منطقه خاورمیانه این روزها بیش از هر زمان دیگری دچار التهاب سیاسی شده و کشورهای اسلامی بیش از پیش از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و باید دید اعلام عادی‌سازی روابط برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم غاصب صهیونیست به اتفاقات خطرناکی در آینده منجر خواهد شد یا خیر.

احمدرضا طاهری در گفت‌گو با ایسکانیوز با اشاره به تحرکات آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست در منطقه به‌ویژه حاشیه خلیج‌فارس بیان کرد: در حال حاضر بحث نظام بین‌الملل یکی از موضوعات مهم و قابل بررسی است. همچنین نوع رابطه رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا در منطقه  که به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی و ایران هستند نیز یکی از مسائل چالشی حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: آمریکا در منطقه به دنبال آن است که روابط رژیم غاصب صهیونیست را با کشورهای حوزه خلیج فارس بهبود بخشد تا از این طریق بتواند فشارها و اختلافات بین کشورهای حوزه خلیج فارس را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عنوان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال این است که در منطقه خلیج فارس نفوذ خود را فارغ از وجود آمریکا و دولت‌های وابسته به آمریکا، گسترش دهد.

وی درباره اینکه رژیم غاصب صهیونیست در نهایت از ایجاد روابط با کشورهای اسلامی به دنبال چیست، گفت: هدف این کشور و آمریکا منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که با به حاشیه کشاندن ایران در منطقه از نفوذ ایران در مسائل منطقه کاسته شود.

به گفته طاهری،  ایران یکی از قدرت‌های تاثیر گذار در منطقه به‌ شمار می‌رود  که هر چه نقش کمتری در امور منطقه داشته باشد شرایط مانور و دخالت در امور منطقه خلیج فارس برای رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا بیشتر مهیا می‌شود.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پاسخ به این پرسش که این عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم غاصب صهیونیست چه خطراتی برای ایران از لحاظ سیاسی و امنیتی به همراه دارد، گفت: اگر فرض را بر این بگیریم که این عادی سازی مطابق میل و استراتژی آمریکا و اسرائیل پیش برود طبیعتا این عادی سازی روابط نمی‌تواند به نفع ایران تمام شود، چرا که نفوذ دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا در منطقه بیش از پیش صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس که با اسرائیل وارد عادی سازی روابط شده‌اند در این راستا نمایندگی ملت‌های خود را نمی‌کنند.

طاهری با بیان اینکه سیاست عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیست مورد تایید اکثریت مردم این کشورها نیست، گفت: اکثر مردم منطقه خلیج فارس مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. همین مسئله در واقع می‌تواند عادی سازی روابط را به چالش بکشاند و یا به تعبیری دیگر این عادی سازی را بیشتر می‌توان مصنوعی دانست.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: برخی دیگر از کشورهایی که در منطقه هستند و یا کشورهای قدرتمندی چون روسیه و چین از حضور رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا در منطقه احساس خطر می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =