محدودیت‌های آموزش در دوران کرونا می‌تواند به فرصت تبدیل شود

آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود با حضورهیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد به منظورآشنایی با قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی دانشگاه به صورت مجازی برگزارشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)،  امیررضا نقش در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: رویداد کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را از مسیر عادی خود خارج کرده است؛ اما می‌توانیم از این محدودیت‌ها فرصتی برای پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بسازیم.

وی افزود: بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با استفاده از زیرساخت‌های مناسب و با کمک استادان و کارکنان پرتلاش خود سعی کرده بهترین امکانات آموزش مجازی را برای دانشجویان فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: این واحد دانشگاهی یکی از دو واحد جامع و مستقل در کشور بوده که در طول ۳۵ سال تلاش و فعالیت خود موفق به کسب بالاترین رتبه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در کشور و حتی بین‌الملل شده است.

نقش اضافه کرد: این واحد دانشگاهی شامل ۱۰ دانشکده، ۲۰ هزار دانشجو، ۳۳۰ استاد عضو هیئت علمی و ۷۰۰ استاد مدعو، ۲۵۰ رشته تحصیلی که بیش از ۱۷۰ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و حدود ۷۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

ناامیدی بزرگ‌ترین معضل جوانان کشور

وی با بیان تنوع در رشته‌های تحصیلی این واحد دانشگاهی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به دانشجویان یادآور شد: با وجود به تنوع در رشته‌ها، زیرساخت‌های مناسب آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و کسب افتخارات بزرگ این واحد دانشگاهی در سطوح کشوری و بین‌المللی باید بر خود ببالید و افتخار کنید که در این مجموعه بزرگ آموزش عالی کشور پذیرفته‌ شده‌اید و با استفاده درست و بهینه از امکانات و استادان مجرب دانشگاه و تلاش در پیشبرد اهداف کشور و سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی، قدرشناس این موقعیت باشید.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر استفاده نکردن دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه دولتی و تأمین هزینه‌های آن از طریق پرداخت شهریه و منابع درآمدهای علمی و پژوهشی تأکید کرد: باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی سطح پژوهش را ارتقا و فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان را گسترش دهیم و پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت حل مشکلات و مسائل جامعه در زمینه‌های مختلف هدایت کنیم.

نقش خطاب به خانواده دانشجویان ورود به دانشگاه را ورود به مقطع جدیدی از زندگی دانست و مطرح کرد: وظیفه تربیتی خانواده‌ها نه‌تنها پایان نیافته؛ بلکه به شیوه جدیدتر و کاملاً متفاوت با شیوه‌های قدیمی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی روحیه ناامیدی را یکی از بزرگ‌ترین معضلات جوانان کشور دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید به‌عنوان متولیان امور آموزش، پژوهش و فرهنگ در کنار خانواده‌ها در راستای رفع این مشکل گام‌های مؤثری بردارند.

نحوه پذیرش بدون آزمون در واحد نجف‌آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خطاب به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، این دوره تحصیلی را آموزشی و پژوهشی دانست و ادامه داد: در این دوره پژوهش‌های کاربردی و اتصال آنها به فناوری بسیار حائز اهمیت است و دانشجویان باید به سمت پژوهش‌های مسئله محور، هدفمند و کاربردی حرکت کنند.

نقش درباره پذیرش بدون آزمون(بر اساس سوابق تحصیلی) دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توضیح داد: آغاز نیمسال تحصیلی برای این دانشجویان از نیمسال دوم(بهمن‌ماه) سال جاری خواهد بود و نحوه پذیرش، زمان آغاز و رشته‌ها متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085014

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =