دشمنان به نقش حاج قاسم در حمایت از فلسطین آگاه‌ترند/ تجربیات فنی شهید سلیمانی دراختیار محورمقاومت

در خصوص نقش آفرینی شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین باید این نکته را بگویم که دشمنان خیلی بیشتر از دوستان نسبت به این نقش آفرینیِ برجسته آگاهی دارند.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در ایران گفت‌وگویی انجام داده است که محورهای مهم آن در ادامه آمده است:

* دشمنان به نقش حاج قاسم در حمایت از فلسطین آگاه‌ترند

- در خصوص نقش آفرینی شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین باید این نکته را بگویم که دشمنان خیلی بیشتر از دوستان نسبت به این نقش آفرینیِ برجسته آگاهی دارند. شما زمانی که می‌بینید دشمن چگونه پس از شهادت این فرمانده بزرگ به شادی و پایکوبی پرداخت، متوجه این مسأله می‌شوید.

- نقش آفرینی این شهیدِ قهرمان در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین تنها در انتقال تجربیات فنی و یا حمایت نظامی محدود و محصور نمی‌شد، بلکه ابعاد و زوایای دیگری نیز داشت که ازجمله آنها حمایت‌های روانی و معنوی بود.

- همین رویکرد و ماهیت اندیشه‌ای حاج قاسم سلیمانی بود که منجر به شهادت او شد. اندیشه او مبتنی بر این موضوع بود که مسأله فلسطین، عامل وحدت بخش جهان اسلام است.

- شهید سلیمانی، دشمن صهیونیستی را دشمن مشترک و شماره یک امت اسلامی می‌دانست.

* تجربیات فنی حاج قاسم دراختیار محورمقاومت

قداماتی که حاج قاسم سلیمانی انجام داد موجب قدرتمندتر شدن هرچه بیشتر گروه‌های مقاومت در فلسطین شد.

- شهید سلیمانی در زمینه انتقال تجربیات فنی به گروه‌های مقاومت فلسطین و نیز حمایت‌های نظامی از آنها نقش مهم و برجسته‌ای ایفاء کرد.

رابطه حاج قاسم سلیمانی و جنبش مقاومت اسلامی حماس مبتنی بر اصلِ برادری بود. در این رابطه، یک قبله واحد و یک هدف واحد وجود داشت و آن هدف، نابودی نهایی رژیم صهیونیستی، آزادسازی قدس و فلسطین بود؛ هدفی که اکنون نیز همچنان پابرجاست.

* فقدان حاج قاسم خسارتی بزرگ است

- فقدان حاج قاسم سلیمانی یک خسارت بزرگ محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت که خسارتی جبران ناپذیر نیز هست. اما با تمامی اینها نمی‌توانیم بگوییم که آمریکایی‌ها از رهگذر چنین جنایتی موفق به تضعیف محور مقاومت در سراسر منطقه شده‌اند.

- یکی از برکات خونِ شهید، تقویت این مسیر یعنی مسیر مقاومت است و بدون شک این گزینه، متوقف نخواهد شد.

- یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اصول حاج قاسم سلیمانی تقویت وحدت در ساختار امت اسلامی بود. بدون هیچ‌گونه شک و تردید می‌توان گفت که تقویت وحدت در ساختار امت اسلامی نتیجه بزرگی مانند تقویت مقاومت در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =