اجرای جشنواره فیلم فجر تحسین دارد!/ شبکه نمایش خانگی برای جبران خسارت‌ها کافی نیست

تهیه کننده سینما با توجه به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: اجرای جشنواره فیلم فجر طبق برنامه اعلام شده، جای تحسین دارد. وزارت ارشاد کار عالی را انجام می‌دهد.  اما با تمام این موارد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز درباره برگزار جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره اگر بخواهد مثل سال قبل با همان شلوغی و حضور جمعیت برگزار شود، کار اشتباهی است. اما دبیر جشنواره نیز از روز اول گفته بود که قرار نیست مثل سابق این رویداد هنری به انجام برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: دبیر جشنواره فیلم فجر گفته بود که فیلم‌ها ابتدا برای داوران جشنواره به نمایش درخواهد آمد و در صورت مساعد بودن شرایط خبرنگاران نیز فیلم‌ها را مشاهده خواهند کرد. یعنی جشنواره را با توجه به شرایط تفکیک کردند.

تهیه کننده سینما در ادامه ضمن در نظر داشتن شرایط اجرایی گفته شده از سوی دبیر جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: برگزاری جشنواره با این شرایط اشکالی ندارد و می‌تواند برگزار شود همچنین برگزار شدن جشنواره فیلم فجر از نظر روحی و روانی برای عوامل سینما خوب است.

عامریان تصریح کرد: به نظر می‌رسد اجرای جشنواره فیلم فجر طبق برنامه اعلام شده، جای تحسین دارد. وزارت ارشاد کار عالی را انجام می‌دهد.  اما با تمام این موارد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. زمانی نرسد که  افراد زیادی برای تماشای فیلم به سینما بروند و بعد هم به کرونا مبتلا شوند و این ویروس بیشتر شیوع پیدا کند. اگر مسائل بهداشتی رعایت شود برگزاری جشنواره خوب خواهد بود.

وی درباره نحوه هزینه کرد و بودجه جشنواره فیلم فجر گفت: امسال بخش‌هایی چون افتتاحیه و اختتامیه مثل سال‌های قبل برگزار نخواهد شد. وقتی سانس‌های زیادی هم به نمایش در نیاید روی پایین آمدن هزینه‌ها تاثیرگذار خواهد بود. اگر بودجه سال‌های قبل میلیاردی بوده خب امسال خیلی کمتر از آن صرف خواهد شد. اما تغییری در جوایز ایجاد نمی‌شود. به غیر از بخش جوایز بقیه اتفاقات کم و بیش با اتفاقاتی همراه خواهند بود که به تبع آن بودجه کمتری هم صرف خواهد شد.

تهیه کننده سینما درباره فیلم‌های سینمایی که از سیاه‌نمایی را به مخاطب نشان می‌دهند، گفت: به صورت کلی نمی‌توان در مورد این موضوع نظر داد زیرا آثاری وجود دارند که همین موضوع را پیگیری می‌کنند اما آثار دیگری هم هستند که خلاف این موارد را نشان می‌دهند. در سینمای ایران از همه نوع موضوعی فیلم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت از فیلم به نوع نگاته مخاطب نیز بستگی دارد، اظهار کرد: فیلم‌هایی هستند که فقط جنبه سرگرمی دارند. چنین فیلم‌هایی چیزی برای مردم ندارند. اما آثار دیگری نیز وجود دارد که هدف‌هایی را دنبال می‌کنند که در اینجا نگاه مردم اهمیت زیادی دارد.

عامریان درباره اکران آنلاین آثار سینمایی گفت: اکران آنلاین برای برخی آثار جواب می‌دهد که هزینه کمی برای آن‌ها شده است، حتی در این آثار می‌توان به سود رسید. اما برای برخی از آثار دیگر چنین چیزی ممکن نیست.

وی در ادامه تصریح کرد:  البته اکران فیلم به صورت آنلاین یا در سینما، بستگی به نظر تهیه‌کننده دارد، به این برمی‌گرد که آیا او قصد دارد برای اکران فیلم خود تا بعد از اتمام کرونا صبر کند. تهیه کنندگان باید با توجه به شرایط برای اکران آنلاین یا در سینما تصمیم بگیرند.

وی ضمن در نظر داشتن معیشت عوامل سینمایی که در دوران کرونا با سختی مواجه شده است، اظهار کرد: این موضوع نیاز به پیش زمینه‌هایی داشت تا افراد شاغل در سینما ضربه نخورند و سر و پا بایستند. یعنی باید از قبل به آن فکر می‌شد. اما مشکل این است که به مسائل مهم قبل از وقوع فکر نمی‌کنیم.  برای مسائل مهم، تازه به وقت وقوع جلسه می‌گذاریم بلکه کاری انجام شود. این اشتباه است و باید آینده اندیشی داشت و به مسائل فکر شود.

وی با تاکید براینکه باید برای حل مسائل موجود چاره اندیشی کرد، گفت: اکنون به نظر می‌رسد راهی برای خسارات وارد شده به بدنه سینمایی وجود ندارد هرچند شبکه نمایش خانگی با فعالیت‌های خود در حال کمک به عوامل سینمایی  و در بخش سریال بخشی از دوستان را مشغول کرده اما کافی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =