سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب امامین انقلاب بود

سردار سلیمانی در بیست سال آخر عمر شریف خود دوستی و رفاقت عمیقی با مقام معظم رهبری داشت و در سایه ولایت تربیت شد، آنچنان که امام خامنه ای او را رفیق خوشبخت ما یاد میکند

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اولین نشست از سلسله نشست های تبیین مکتب سلیمانی با حضور سردار رونده به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد که در ادامه گزارش مختصری از بیانات سردار رونده ارائه می‌شود.

 بصیرت سردار و کمک هایی که به جریان مقاومت نمود بسیار بارز است. سردار سلیمانی از معدود سرداران و سربازان بود که توانست در خود یک جامعیت نظامی و اخلاقی و شرعی و دینی ایجاد کند. علاوه بر اینکه یک نظامی بود یک معلم اخلاق هم بود و یک سیاستمدار و مدیر و باهوش بود.

هوش و استعداد بالای حاج قاسم باعث شد که رئیس جمهور روسیه که خود را از برترین های سیاست می‌داند قانع کند. حاج قاسم بسیار شجاع بود. او با افراد مختلف و گروه های مختلف نشست و برخاست داشت و علاقمند بود همه جریان های مختلف را به هم نزدیک کند و  حجت را بر آنها تمام می‌کرد.

او معتقد به جذب حداکثری بود و از خود و اعتبار خود و آبرویی که داشت هزینه می‌کرد. او تربیت یافته مکتب امامین انقلاب بود. راه او، راه اسلام و امام انقلاب بود. اسلام، انقلاب و ولایت فقیه خطوط قرمز ایشان بود. بسیار صبور بود و با همه با احترام برخورد می کرد. حلم و صبر او گاهی او را متهم می‌کرد که طرفدار یک جریان است یا از یک جریان حمایت می کند. به عنوان همرزم او که بسیار با او همنشین و نزدیک بودم شهادت می‌دهم که او لحظه‌ای از ولایت و اسلام جدا نمی شد و هر کاری که می کرد در جهت تحقق خواسته‌های ولی امر مسلمین بود. جای یک نظامی کارکشته در نیروی قدس خالی بود و با آمدن سردار به خوبی پر شد.

استراتژی سردار شهید همواره این بود که نیروهای معاند با انقلاب با مردم با جمهوری اسلامی و ظالمین در هر منطقه‌ای که هستند از آن منطقه فراری دهد و این استراتژی را در لبنان در عراق به خوبی پی گرفت و به نتیجه رساند. حضور سردار شهید سلیمانی در جریان مقاومت موجب برکت، امید و مقاومت ستودنی شد. قوت و قدرت نیروی جریان‌های مقاومت در غزه با کمک شهید مغنیه و شهید سلیمانی صورت گرفت. مهمترین درسی که سردار شهید به ما دادند اخلاص او بود. کار برای خدا در عمل بسیار سخت است. برای خدا کار کردن تمرین و توفیق می‌خواهد.

سردار در امور همواره تابع امر ولی بود و بر اساس تجزیه و تحلیل شخصی عمل نمی‌کرد و در امور نظر ولی را جویا می شد. نگاه سردار به امامین انقلاب اسلامی نگاه سیاسی نبود. هر دوی ایشان را نائبان به حق ولی عصر ارواحنا فدا می‌دانست. جمله معروف سمعنا و اطعنا، در زندگی سیاسی، شخصی و اجتماعی سردار جاری و ساری بود و ایشان مصداق بارز این جمله بود. او حقیقتاً مالک اشتر رهبری بود. گاهی عدم بصیرت ها باعث می‌شود انسان با اینکه چشم دارد ولی نمیبیند و با آن که گوش دارد نمی شنود. شمع نور وجودی سردار مانند یک نورافکن بود که راهنمای او بود که هیچ وقت در چاله چوله ها نمی‌افتاد. افتادن برای کسانی است که این نور را ندارند و نمی بینند و زمین می خورند. هوش همراه با بصیرت داشت. ولایتمداری با بصیرت بود.

نشست و برخاستش با دوستان با بصیرت بود. سلیمانی بیست سال آخر عمر خود را در سایه تربیت معظم رهبری بود. با ایشان بسیار دوستانه و ارتباط بسیار عمیق دوستانه‌ای داشت. ایشان به رهبری بسیار نزدیک بودند. حضرت آقا پس از شهادت ایشان سخنرانی ای شاید نباشد که یادی از این رفیق خوشبخت نیاورد. ما در کشور نظامی خبره تر، سیاستمدار خبره تر از سلیمانی داریم. اما نظامیای و سیاستمداری که به جامعیت ایشان در اخلاق، در رفتار، در بصیرت باشد نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =