تهیه واکسن کرونا در دستور کار ستاد ملی کرونا قرار دارد

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه موفقیت با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها به دست می‌آید، گفت: تهیه واکسن کرونا در دستور کار ستاد ملی کرونا قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در نشست امروز کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، استاندار تهران و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه توفیقات به دست آمده در امر مبارزه با کرونا طی ماه های اخیر با همدلی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و البته همکاری و همراهی مردم به دست آمده است؛ تصریح کرد: باید از فرصت امروز برای مدیریت مؤثرتر بیماری کرونا نهایت استفاده را داشته باشیم و اجازه ندهیم در اثر اهمال کاری بیماری دوباره در کشور شیوع و اوج گیرد.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشیم که امروز با همکاری مردم از روزانه ۴۰۰ فوتی و بالای ۱۰ هزار بستری به رقمی در حدود ۱۰۰ فوتی و بستری بسیار پایین رسیدیم و این موفقیت را باید تا مهار و ریشه کن شدن کامل بیماری استمرار دهیم.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وضعیت شهرهای کشور به لحاظ قرمز، زرد و نارنجی هم گفت: خوشبختانه امروز شهرهای نارنجی هم در حال تبدیل شدن به شهرهای زرد است و در صورت رعایت کامل طرح جامع هوشمند به زودی شاهد تغییر وضعیت شهرها خواهیم بود.

وی در این خصوص گفت: طبق آخرین آمارها ۴۰۱ شهر کشور در وضعیت زرد و ۴۳ شهر هم در شرایط نارنجی قرار دارد که سیاست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تبدیل شهرهای نارنجی به زرد و زرد و به سفید است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که موفقیت با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها به دست می‌آید و مهم‌تر از همه اینکه نباید در جامعه عادی انگاری پیش آید.

وی در این خصوص یادآور شد: یکی از نگرانی‌ها امروز همین حس عادی انگاری است و اینکه با کاهش محدودیت دوباره بیماری شیوع یابد.

معاون امنیتی وزیر کشور در این زمینه مطرح کرد: باید رویکردی تعادلی در پیش گرفته شود و همان طور که از اسم طرح مشخص است که جنبه هوشمند دارد باید متناسب با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور، طرح به روز رسانی شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید تا همه گیر شدن واکسن محدودیت‌ها به شکل هوشمند در کشور ادامه یابد؛ گفت: امروز مساله تهیه واکسن به اولویت برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا تبدیل شده است و البته باید با به کارگیری مکانیسم‌های هوشمند محدودیت‌ها این امکان را فراهم سازیم که تا قبل از رسیدن واکسن، بیماری در کشور به مرحله مهار برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =