انتقاد از بروکراسی اداری در توسعه رشته‌های دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه معضل اساسی در کشور فرآیند طولانی و بروکراسی ناکارآمد است، عنوان کرد: بروکراسی شدید موجب جلوگیری از مصوب شدن رشته‌ها می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد دوستار در نشست گسترش آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیازمند به‌روزرسانی، ارتقا و راه‌اندازی رشته‌های جدید است.

وی با تأکید بر اینکه معضل اساسی در کشور فرآیند طولانی و بروکراسی ناکارآمد است، اضافه کرد: بروکراسی شدید موجب جلوگیری از مصوب شدن رشته‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به امکانات، زیرساخت‌ها و کمک‌های مالی دولت به دانشگاه‌های دولتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید مطابق با دانشگاه دولتی فرآیندی یکسان انجام دهد تا با اخذ رشته جدید موافقت شود.

وعده‌ای که به سرانجام نرسید

دوستار با بیان اینکه تقاضای ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت کمک به تصویب رشته‌ها و سهولت در بروکراسی اداری است، مطرح کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی برداشتن کنکور است و تقاضای اجرای کامل مصوبه را داریم.

وی با بیان اینکه آزمون‌های ورود به دانشگاه و جذب دانشجو را مرکز سنجش وزارت علوم تعیین می‌کند، متذکر شد: هدف از تشکیل صندوق رفاه دانشجویان کمک به دانشجویان نیازمند است و مبنای آن نیز سرانه دانشجویی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه وزارت علوم برای دانشگاه آزاد اسلامی سرانه‌ای متناسب با نیازهای آن در نظر نمی‌گیرد، عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به حالت تعطیل درآمده و به سمت غیرحضوری شدن سوق یافته‌اند.

دوستار تأکید کرد: وعده وزیر ارتباطات برای رایگان شدن مقدار مصرفی اینترنت در کلاس درس برای دانشجویان عملی نشده و این بار سنگینی را بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =