توسعه خطوط ریلی میان ایران و جمهوری آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی میان ایران و آذربایجان، گفت: راه‌اندازی خط آهن نخجوان برای تسهیل حمل‌ونقل کالا اهمیت بالایی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اهمیت حسن همجواری در فرهنگ و مناسبات سیاسی، اظهار داشت: ملت‌های منطقه دشمنان زیادی دارند که خواهان روابط حسنه آنها نیستند و در این شرایط حفظ دوستان در عرصه بین‌المللی کار سختی است.

وی افزود: با موضع‌گیری شفاف، صریح و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص بحران قره‌باغ و دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران در حل این مناقشه، زمینه توسعه همکاری‌های ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شده است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

پورمحمدی با تأکید بر گسترش همکاری با کشورهای همسایه در عرصه‌های مختلف، گفت: بر این اساس از همگرایی و ارتباط صمیمانه با جمهوری خودمختار نخجوان استقبال می‌کنیم و تمام ظرفیت‌های خود را برای تقویت مناسبات دوجانبه به کار می‌گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این راستا، چند جلسه به شکل ویدئوکنفرانس در هفته‌های اخیر با سفرای کشورمان و استانداران کشورهای همسایه برگزار کرده‌ایم و ضمن اینکه این جلسات ادامه خواهد داشت، برای جمهوری خودمختار نخجوان نیز برنامه‌ای مدون داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف، گفت: صبغه فرهنگی و سابقه تمدنی ایران عزیز و محوریت تبریز در منطقه به تحقق همکاری‌های بیشتر با جمهوری آذربایجان و نخجوان کمک خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی میان ایران و آذربایجان، گفت: راه‌اندازی خط‌آهن نخجوان برای تسهیل حمل‌ونقل کالا و همچنین خروج استان از بن‌بست ریلی بسیار مهم است و آماده همکاری برای تحقق این مهم هستیم.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مشترک در مرز ایران و آذربایجان در حوزه انرژی و ذخیره آب، بر توسعه همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی باید با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت، کالاهای باکیفیت را به آذربایجان صادر کنند و ما بر این امر اصرار داریم.

پورمحمدی همچنین خواستار مساعدت کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای حل مشکل عبور و مرور خودروهای باری ایران به نخجوان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =