اولین دیدار رسمی مقامات آمریکا و تایوان بعد از تصمیم جنجالی پمپئو

سفیر آمریکا در هلند اولین مقام رسمی این کشور است که در پی تصمیم وزارت خارجه در رفع محدودیت‌های دیپلماتیک، با نماینده تایوان دیدار کرد حال آنکه قطعاً این اقدام به مذاق چین خوش نخواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، سفیر آمریکا در هلند در اقدامی تنش‌زا، در دفتر کار خود میزبان نماینده تایوان بود.

این نخستین دیدار رسمی مقامات واشنگتن-تایپه، بعد از علنی شدن تصمیم واشنگتن مبنی بر لغو محدودیت‌های ارتباط دیپلماتیک با تایوان است.

چین گفته است که به اقدام مداخله‌جویانه آمریکا پاسخی دندان‌شکن خواهد داد. طبق اصل چین واحد، دیگر کشورها حق برقراری رابطه سیاسی مستقل با تایوان را ندارند. اما در طول دوره چهارساله زمامداری ترامپ، آمریکا در راستای مهار قدرت‌یابی پکن در منطقه ایندوپاسیفیک، به تقویت جریان‌های جدایی‌طلبانه مناطق تابعه چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت روی آورد.

در همین راستا، دو روز پیش، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: واشنگتن طی دهه های گذشته محدودیت های داخلی پیچیده ای را برای همکاری با تایوان وضع کرده بود. ایالات متحده این محدودیت ها را به صورت یکجانبه و در راستای خوشامد رژیم کمونیست در پکن اعمال کرده بود اما دیگر نیازی به آن نیست.

قرار است فردا چهارشنبه نیز «کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز سفری به تایوان داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =